Hvad kan man forvente?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89909
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Jeg forventer snart at skulle låne 150.000 – 200.000 i min bank (boligkøb) og lurer lidt på hvad kan forvente.

    Jeg skal nok bruge omkring 400.000 samlet og har 250.000 stående.

    Jeg kan afdrage med mindst 7000 kr. pr. måned og sikkert omkring 9.500 kr. pr, måned efter lejligheden er opsat.

    Hvor meget burde sådan et lån koste mig? Hvliken rentesats er acceptabelt? Og hvad med gebyrer?

    Mv.
    Allan

    #138978
    thsvForfatter

    Går udfra at det er til en andelsbolig.

    Dit engagement er for lavt til Nordea (under 250.000 kr.), men du lyder som en kunde til Eik bank.

    Ved et lån på 200.000 er følgende satser gældende:
    Rente 5,65% (falder nok til 5,3%)
    Oprettelsesgebyr = 2.000 kr (hvis du flytter din lønkonto først.
    1,5% stempel = 3.000 kr
    Stempel på lånedokument = 1.400 kr.

    Lånet er en andels-prioritet, hvor de opsparede afdrag kan genbruges senere, f.eks. til køb af brugt bil eller dyre indkøb til lejligheden.

    Ellers se oversigten på denne side:
    http://www.mybanker.dk/bank/nyt_laan/andelsboligkredit/

    #138982
    AnonymForfatter

    Tak for svar; nej det er faktisk til huskøb. Det kan godt lade sig gøre herovre vestpå hvis man også selv kan svinge en hammer og ikke vil bo i centrum 🙂

    “Ved et lån på 200.000 er følgende satser gældende:
    Rente 5,65% (falder nok til 5,3%)
    Oprettelsesgebyr = 2.000 kr (hvis du flytter din lønkonto først.
    1,5% stempel = 3.000 kr
    Stempel på lånedokument = 1.400 kr"

    Tilgiv mig mine elendige matematiske evner, men hvis jeg kan afdrage et sådant lån med 9500 kr. om måneden, hvornår er det så færdigbetalt?

    #138986
    thsvForfatter

    En boligprioritet er det rette med den høje opsparing du har hver måned, nu er det forhåbentlig penge, der kan dokumenteres via en lønseddel?
    Koster det samme i oprettelse, og måske kan 1,5% stemplet overføres fra tidligere pant.
    Lånet vil ved en ydelse på 8.710 kr månedligt ved en årlig rente på 4,0% være tilbagebetalt på 2 år.
    Kontoen fungerer på samme måde som en kassekredit!
    Du låner 200.000 kr af banken, som sætter pengene ind på din lønkonto.
    Op til de 200.000 kr er din rente så de samme 4 %, men den derover er som en alm. lønkonto, vistnok 1,65%. Efter de 2 år kan kreditten så genbruges, eller den kan fungere som et alm. lån, der er tilbagebetalt. Kreditten kan løbe i op til 30 år, ligesom et realkreditlån.
    Jeg kan ikke komme ind på Eiks hjemmeside, og give de nøjagtige rentesatser.

    Du kan jo osse optage et konventionelt Realkreditlån, i dit tælde kan renten være låst til d. 1/1-2012 på 3,6% incl. bidrag, den månedlige ydelse bliver lidt over 7.000 kr i de 31½ måned som lånet løber i.
    Men jeg ville foretrække boligprioriteten med din gode økonomi, da den er så flexibel, og så har du osse flere penge til renovering skulle det være nødvendigt.

    #139012
    AnonymForfatter

    Min økonomi er såmænd ikke noget at råbe hurra for, men jeg har ganske få udgifter og en udemærkede evne til at spare op.

    Jeg takker for svar 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.