Refinansiering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89905
    AnonymForfatter

    Lige et spørgsmål ang refinansiering af BoligXlån med rentemax 4,75 %.
    Refinansiering sker hver ½ år og er fra 1.7 således:

    Obligationsrente fra 01.07.2009 3,0822 %

    Hvorfor er denne blevet fastlagt så “tidligt" som nu, da der i mine øjne kan ske flere reguleringer af renten inden 1.7-09 ???

    Evt. idé til konvertering er velkommen hvis i kan se fornuft med det (thsv + andre kloge hoveder) – Ser selv frem til en fast 4 % med afdrag hvis den dukker op til en fair kurs.

    På forhånd tak 🙂

    #138950
    AnonymForfatter

    Det ligger i lånets konstruktion og lånebetingelserne.

    Mit bedste bud på hvornår du kan lægge om i 4% fastforrentet til en fornuftig kurs (dvs. en kurs over 95) er: ALDRIG.

    Den lange rente kommer ikke derned igen. Det er et historisk stort spænd mellem den korte og lange obligationsrente, men det er ikke den lange rente der er unormalt høj. Det er den korte rente der er unormalt lav.

    Når der kommer bare en smule mere gang i økonomien vil vi se den korte realkreditrente bevæge sig op omkring 5%.

    #138960
    AnonymForfatter

    Det har jeg hørt flere steder, og med 4,75 som max indtil 1012 kan der desværre nå at ske mange ting. Det er helt fint lige pt men hvordan om 3 år !?!

    Hvordan med sandsynligheden for en 4 % 20 årig ? eller er marginalen mellem 20 og 30 årig ikke så stor kursmæssigt ?

    #138962
    AnonymForfatter

    Om 3 år (i 2012) er der kommet mere gang i aktiviteten i europæisk økonomi. Samtidig vil “regningen" for ECB’s pengepolitik begynde at vise sig i form af højere renter.

    Mit gæt er at et typisk fastforrentet lån i 2012 ligger på 7%, mens et et-årigt flekslån ligger på ca. 6%

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.