Konkurs eller ej.?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89866
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Som overskriften siger er jeg i 7 sind om hvorvidt jeg skal søge konkurs eller ej.

    Sagen er at jeg er oprettet som selvstændig vognmand opstartet jan 2008, men pga nedturen har jeg mistet alt kørsel og sidder nu tilbage med en gæld på hendved 5-600.000.
    Bilen jeg havde leaset er blevet afhentet af leasingselskabet med salg for øje, så jeg kan af gode grunde ikke lave nogen indkomst, regnskab kan jeg heller ikke lave da jeg ikke har penge til at betale en revisor for det. Der er 0kr tilbage på kontoen.

    Så i bund og grund er jeg ude på dybt vand og kan ikke rigtig svømme..

    Er der nogen der kan rådgive mig, eller pege mig i rigtig retning til hvad jeg kan gøre.

    Sidder lige nu med udsigt til kontanthjælp.

    MvH

    Jesper

    #138692
    AnonymForfatter

    Jeg tror at http://gæld.net/ kan bedre hjælpe end Mybanker.dk der “svømmer" i penge

    #138694
    AnonymForfatter

    Hvis du er på kontanthjælp, så siger det sig selv hvad udsigterne er.

    Du har ikke skyggen af chance for at betale din gæld, og du må derfor lade dit firma gå konkurs.

    Du bør træde i betalingsstandsning straks.

    Når du på et senere tidspunkt finder et arbejde igen, kan du søge om gældssanring. I og med gælden er stiftet ved et ærligt forsøg på at drive virksomhed, og ikke ved ørkesløst overforbrug, skulle gældssanering kunne opnås (forudsat vel at mærke, at du ikke til den tid har for høj indtægt).

    #138698
    AnonymForfatter

    @General Prier.

    Tak for råd. :o)

    #138700
    AnonymForfatter

    det er bedste i længden, at ligge bevilling, så komme videre. tror min egen far sad med samme gælds størrelse i 01. han lagde sin bevilling, og blev chauffør istedet dog og tiderne var anderledes. men han fik lavet en aftale med kreditorene. idag er han gældsfri og mine forældre har fået deres liv tilbage. vi var tre til at betale gælden ud skal det siges. altnativninget er gælden bliver større og større. så kommer du aldrig ud af det

    med venlig hilsen

    anne kathrine

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.