Sparekassen Faaborg giver 3,75% på indskud 100.000 – 1.000.000

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Indlæg
  • #139210
    AnonymForfatter

    At de er tilsluttet det private beredskab kan du sagtens finde på skrift http://www.sparekassenfaaborg.dk/PDF%20filer/Selskabsmeddelelser/FM200814DAN.pdf

    #139214
    laursen.ole@gmail.comForfatter

    Det var da altid noget. Tak for det!
    Nu mangler vi bare at renten kommer på plads, på de 3,40 %, og at sparekassen som et minimum offentliggøre hvad der er styrende for rente på en Favørkonto så vi ikke, nærmest ved en tilfældighed må konstaterer, at renter på kontoen er faldet til et par procent.

    #139262
    JydenForfatter

    Det har du fuldstændig ret i, det vil pynte på sparekassens image. Det er iøvrigt besynderligt, for renten er ændret fra 1,25 % til 0,75 % for det første trin i rentetrappen – altså “kun" 0,5%, trin 2 kan jeg ikke lige finde. Det ser ud som en meget mærkelig og ikke særlig gennemtænkt linie – eller er den rigtig for alvor gennemtænkt og man tror ikke kunderne kan gennemskue ?

    #139268
    AnonymForfatter

    Trin to er gået fra 2,5% til 1,75% dvs. 0,75%
    En almindelig opsparingskonto gav og giver 1,25% af hele beløbet, som svarer til laveste trin på favørkontoen før ændringen.
    Min personlige erfaring er, at det er svært at geare sine aftaler med banken, da man ikke får at vide når vilkårene ændres.

    #139312
    JydenForfatter

    Fåborg sparekasse har udsendt 2 nyhedsbreve inden for den sidste tid, og der står ikkee et ord om denne store rentenedsættelse, så hvis det ikke er en fejl der har sneget sig ind, så virker det mærkeligt at man ikke spiller med åbne kort og fortæller at man har ændret praksis. Et nyhedsbrev er vel et oplagt medie til dette.

    #139750
    JydenForfatter

    Det gør den tilsyneladende ikke i Fåborg, men Basisbank tilbyder nu 3,35 % – bare irriterende at man skal skifte bank så ofte, fordi de bare skal have lokket penge i kassen, og når de så er der ja så—-

    #140424
    AnonymForfatter

    Nu er favør-renten blevet reduceret til 2,5%
    http://faaborg.e-finance.dk/PDF%20filer/Prisblade/Prislisteindlaan.pdf

    Jeg skal love for at det er gået stærkt ned af bakke.

    #140428
    JydenForfatter

    Ja, det må man sige. Og dette er en ensidig nedsættelse af indlånsrenten. Man skilter ikke det mindste med det på forsiden af hjemmesiden og håber vel på at det ikke bliver opdaget. Det kan jo ikke være rigtigt man skal ind på prislisten eller kontoen hver dag for at se hvad man nu har fundet på af renteændringer. Dette gør at jeg er færdig med Sparekassen Fåborg.

    #140438
    thsvForfatter

    FIH er jo osse nede i 2,6% for 12-måneders binding nu.

    Men dårlig markedsføring at skilte med den høje startrente og så skjule rentenedsættelser. Men sådan gør de andre banker jo osse.

    #140462
    JydenForfatter

    Ja det er helt uacceptabelt. Jeg føler dette er grovere end mange pengeinstitutter, men det er blvet en pilråden branche på linie med brugtvognsforhandlere, teleselskaber, antenneudbydere osv., – utroligt at man vil være det bekendt, men image er åbenbart ikke noget man tager hensyn til længere.

    #145952
    JydenForfatter

    Så er Sparekassen Fåborg nede i 2 % på sin Favørkonto (o.100.000 kr.) uden at der har stået noget om renteændringer på deres hjemmeside.

    #145958
    AnonymForfatter

    Jeg har af banken fået at vide, at renteændringer kun vil blive oplyst gennem Fyns Stifttidende. De vil ikke give deres kunder særskilt information.

    Da jeg ikke holder den avis, er jeg derfor taknemlig for at få renteændringerne at vide gennem Jyden m.f. her på mybanker, når nu banken ikke vil oplyse mig om ændringerne, og jeg ikke checker mine vilkår dagligt.

    #145972
    JydenForfatter

    Kære UFO,
    Det vil jeg desværre ikke lover fortsætter. Jeg bor i Jylland og holder ikke Fyns Stiftstidende. Endvidere vil Sparekassen Fåborg snart være fortid for mig med deres politik, så de sidste rester vil forsvinde derfra så snart jeg ser et passende tilbud der passer ind i mine frie og bundne midler.
    Det kan ikke være rigtigt man i 2009 kun kan læse om renteændringer i nogle små annoncer eller skal langt ind på en hjmmeside for at finde renteændringer, som det er med Sparekassen Fåborg – det lugter langt væk.
    Pas iøvrigt på hvis du nedbringer dit indestående af flere omgange, og tilsidst vil have f.kes 100.000 kr. stående, der sker nemlig det at den transaktion man kan foretage gratis pr. lvartal koster 1 kr. i netbankgebyr, og når dette gebyr hæves står der lige pludselig ikke 100.000 kr. men kun 99.999,00 kr. og det er til en helt anden og endnu lavere rente.

    #145986
    laursen.ole@gmail.comForfatter

    Jeg er selv kunde i Sparekassen Faaborg, og er alt i alt ganske godt tilfreds! Så jeg kan simpelhed ikke forestille mig, at det er sparekassens officielle holdning at sparekassen ikke ønsker, at orienterer deres kunder på for alle tilfredsstillende måden, og slet ikke i en for branchen så vanskelig periode.

    Jeg tror efterhånden sparekassen har et stør antal ”fjernkunder”, der er bosiddende uden for sparekassens ”normale opland” på Fyn og for hvem Fyns Stiftstidende ikke er et indlysende valg.

    Så jeg vil her opfordre sparekassen til at anvende en af følgende muligheder, for at undgå eller i det mindste mindske den berettige kritik der igen er opstået af sparekassen måde at kommuniker på:

    • Der god plads på jeres hjemmeside, til en lille notits.
    • Sparekassen udsender med mellemrum et nyhedsbrev, som kunderne har mulighed for af modtag elektronisk. Det er oplagt mulighed for sparekassen til, at nå helt ud til sin ”fjernkunderne”!
    • Inden for IT- løsninger kunne jeg sagtens finde andre muligheder men det er jeg også sikker på, at sparekassens IT- afdeling kan, hvis de får opgaven.

    Hvis Sparekasse Faaborg ikke snart finder på en mere fremkommelig væremåde over for kundernes ønsker så ender sparekassen med, som Danske Bank, der på det seneste har fundet det nødvendig med en undskyldende reklamefilm i tv, hvor i banken låger bod og bedring. En ganske ynkelig og grotesk forestilling!

    Bring nu ikke Sparekassen Faaborg i samme situation. Få opgaven løst nu!

    #146022
    JydenForfatter

    Jeg kan kun erklære mig helt enig i dit indlæg. Lad os håbe at Sparekassen Fåborg tager sig mere af indlæg fra “fynboer" end vi andre rundt omkring fra i Kongeriget. Og lad os håbe at de følger lidt med her på Mybanker, for som du kan se af en række indlæg, så har henvendelser fra fjernkunder ikke hjulpet.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.