Sparekassen Faaborg giver 3,75% på indskud 100.000 – 1.000.000

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #89857
    ahkForfatter

    Hermed blot lige en forbrugeroplysning. Jeg er selv ved at få lavet en konto hos dem. NB: Man må kun hæve én gang i kvartalet.
    Mvh
    AHK
    http://www.sparekassenfaaborg.dk/Privat/Daglig%20okonomi/Opsparing/Favor-Opsparing/

    #138578
    JydenForfatter

    Man skal lige have deres renteberegningsmetode (valørregler) – jf. deres alm. forretningsbetingelser punkt 4 i baghovedet når man flytter penge til Fåborg Sparekasse, da man kan sætte en del rentedage til, som det tager tid at opveje , selvfølgelig alt efter hvilken rente man flytter fra og til deres rente.

    Pas ivørigt på ved alle pengeinstitutter og deres selvbestaltede fridag den 22. maj.og valør regler.

    #138584
    ahkForfatter

    Tak for disse tips, Jyden! Jeg forventer at få mit nye kontonummer oplyst i morgen (mandag), hvorefter jeg samme dag vil lave overførslen. Jeg har derfor, som udgangspunkt, en forventning om at mine penge ruller ind og trækker renter fra og med tirsdag.

    Dog skriver SpF: “Rentedagen for indbetalinger er som hovedregel første ekspeditonsdag efter indbetalingsdagen." Dette er vel tirsdag, snarere end onsdag? Man bliver i tvivl ved det at ens penge jo først dukker op på kontoen dagen efter overførslen, hvilket betyder at der for kontoindehaveren opstår usikkerhed om i hvilket pengeinstitut de er i den mellemliggende tid, dvs. hvilken dag som gælder som indbetalingsdag.

    Der står efterfølgende: “Overførsler mellem egne konti har rentedag på
    ekspeditonsdagen, hvilket også kan være tilfældet for enkelte automatiske posteringer/overførsler."

    Spørgsmålet er her, om “egne konti" blot omfatter konti hos SpF, og dermed ikke egne konti i fremmede pengeinstitutter?

    Mvh
    AHK

    http://www.sparekassenfaaborg.dk/PDF%20filer/MiFID/Almindelige%20forretningsbetingelser%20-%20forbrug.pdf

    #138592
    JydenForfatter

    Jeg er ret overbevist om, at du først får renter fra onsdag. Fåborg Sparekasse følger – efter min erfaring -ikke flertallet af pengeinstitutter på dette område, også selv om det er en overførsel.

    #138640
    ahkForfatter

    Jeg har netop talt med SpF. De bekræfter at mine penge trækker renter fra og med i morgen (tirsdag) hvis overførslen laves i dag (mandag).
    Mvh
    AHK

    #138644
    JydenForfatter

    Det håber jeg så for dig. Det var ikke det der skete da jeg overføte til den samme kontotype for 14 dage siden, men du kan jo selv følge det på under kontovilkår på din konto.

    #138646
    ahkForfatter

    Tak for dit indlæg, Jyden. Jeg vil flytte mine penge uanset. Dog vil jeg selvfølgelig, om nødvendigt, insistere på, at hvad jeg nu har fået oplyst telefonisk også bliver en realitet.
    Mvh
    AHK

    #138662
    AnonymForfatter

    “Egne konti" omfatter alle konti hos Sparekassen Faaborg, ikke kun dine egne.
    Det koster 1kr. at overføre til konti i andre pengeinstitutter.

    #139188
    JydenForfatter

    Og renten på disse konti i Fåborg Sparekasse er nu sat ned til 3 %, et ordentlig huk nedad, nu hvor der nok er kommet penge i kassen.

    #139190
    ahkForfatter

    Tak for den oplysning! Hvornår mon det er sket? Så må jeg på’n igen.
    Mvh
    AHK

    #139194
    AnonymForfatter

    Jeg oprettede også en konto til 3,75% og er da lidt ærgelig over at det ikke varede længere. Men ret beset er 3% vel stadig pænt nok i betragtning af at der ikke er nogen binding. FIH kan i hvert fald ikke matche det for tiden selv om man låser i 3 mdr.

    Giv lige et prej herinde hvis du finder et nyt lignende tilbud.

    #139196
    laursen.ole@gmail.comForfatter

    Ja JBA, det såmænd meget pænt med 3.00 %.
    Men da jeg oprettede min konto i Sparekassen Faaborg, til 3,75, blev det meddelt mig at sparekassen følger Nationalbankens rente i op og nedadgående retning.
    Så da Nationalbanken et par dage efter nedsatte renten med 0,35, forventede jeg en efterfølgende rente på 3,40. Men sådan gik det som bekendt ikke! Renten faldt direkte til 3.00. Så på den baggrund føler jeg ikke, at sparekassens er specielt troværdig

    #139198
    AnonymForfatter

    Jeg syntes godt nok også at faldet var meget voldsomt. Har du det med at følge nationalbankens renteændringer på skrift? Selv hvis du bare har det i en mail kunne det jo være meget interessant at spørge lidt ind til!

    #139200
    ahkForfatter

    Jeg er nu på vej over i Salling Bank. De giver 3,25%

    #139204
    laursen.ole@gmail.comForfatter

    Til JBA!
    Nej det har jeg ikke på skrift. Det blev mig oplyst pr. telefon, da jeg henvendte mig til Sparekassen for at hører nærmere vedr. en Favørkonto. Danmarks Nationalbanks – diskonto blev klart nævnt som udgangspunkt for en evt. rente ændring på omhandlende kontotype. De oplysninger jeg under samtalen fik, fandt jeg ikke grund til at udbede mig på tryk. Jeg er også blev oplyst, at sparekassen er tilsluttet den seneste Garantifond, og sparekassen for at være med i en sådan fond har afleveret 9 millioner til fællesskabet. Hvis det nu viser sig, at sidstnævnte oplysning heller ikke holder vand, så er det hele straks meget være!
    Men det vil pynte gevaldigt på sparekassens resume, såfremt renten blev fastsat til 3,40 for konti der var etableret den 11 MAJ d.d.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.