optage et lån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89845
    AnonymForfatter

    Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og har et ApS sammen med en partner. Vi er midlertidigt ramt af finanskrisen og har bedt banken om et lån.
    Vi har i god tid annonceret, at der ville være et par måneder med problemer, og det går selvfølgelig ud over den privat økonomi.
    Jeg har en kone med et godt fast job og med en forholdsvis god løn.
    Banken harfor lang tid siden fået alle de nødvendige papirer og fået indblik i at fremtiden er optimitisk med flere gode ordrer.
    Nu har vi ventet i over 3 uger til en måned og regningerne hober sig – konen er ved at gå ud af sit gode skind, det presser på nerverne. Så ser vi her til morgen på vores bankkontakts mail autosvar at hun er fraværende i flere dage, trods løfter om, at vi nok skal få besked om, hvordan de forholder sig – alle de tidsfrister er ovreskredne for lang tid siden.
    Er der nogen regler for hvor længe banken kan trække beslutningen ud?
    Er der nogen der kan komme med nogle forslag til hvad man kan gøre?
    Det lader til at der endnu går lang tid før vi får noget at vide.

    #138386
    HalliHalloForfatter

    Hvis du ikke har hørt noget efter 3 uger, så kan de sikkert ikke hjælpe dig.

    Hvorfor har du ikke allerede efter 3 dage kontaktet din “rådgiver"? Sådan noget ville jeg da følge hurtigt op på. En afgørelse træffes mig bekendt i alle banker indenfor et par dage.

    Kan du stille sikkerhed for lånet? Et APS er jo ikke noget banker gerne låner ud til, hvis ikke der også hæftes privat, f.eks pant i din bolig eller lignende.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.