Tab på bolig, hvordan nu?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89819
    AnonymForfatter

    Ja mig og min X kæreste står til ca at tabe 300.000 kr som skal fordeldes 50/50 men bliver nok et fælles lån, men i vores egen bank eller nykredit hvor vi har realkreditlånet??

    Men hvad kan vi forvente af hjælpe fra banken side, jeg frygter lidt desværre vi begge kan ende i at måtte søge en gælds ernæring da vi i forvejen skylder 100.000 kr begge 2 ved siden af i anden gæld.. + kassekredit som vi også har..

    Skal jeg overleve skal dette forbrugs lån ihverfald strækkes over 10-12 år mindst, men tror ikke banken er med på denne og så ved jeg lånet ryger videre da ingen af os har råd til at leve + vi altså har 2 små børn.. pt har jeg et rådsigshbeløb på 1500 kr til alt når gælden er bet hver måned + regningere..

    Håber nogen kan rådgive eller komme med pif her..

    #138014
    thsvForfatter

    Hej Glade

    Ja, det er meget uheldig situation, I har bragt jer i!
    En af jer skulle have blevet boende i ejerboligen, så kun den anden fik det dumme forbrugslån!
    Nu står du med et stort forbrugslån til en høj rente, ingen bolig og et yderst beskedent rådighedsbeløb.
    Man må håbe du har en forstående bank, så du kan få en fornuftig afdragsordning, så gældssanering ikke bliver nødvendigt.
    Men start med at henvende dig til kommunen, så du kan blive anvist en billig leje-bolig, hvor du kan få et fornuftigt rådighedsbeløb.
    Din “skilsmisse" fra din X-kæreste er jo i høj grad en social begivenhed, som kommunen skal hjælpe dig igennem.

    #138016
    AnonymForfatter

    Regner med vi begge for anvist en lejebolig igennem hvidovre kommune da vi har fast job, men med 2 børn kræver det altså en 3V som er hvad vi har råd til.

    Vi har ikke skrevet under på et salg endnu, men ingen af os har råd til at bo her alene og kan jo ikke være rigtigt vi skal blive boende sammen 4ever ;-( mangler ca 2000 kr i indkomst for den ene af os kan blive boende her på et F1 men der kan alt jo ligesom også ske.

    Problemet er det er realkreditlån + pantebrev så er næsten ingen mulighed for at sidde billigere..

    Men ård modtages da gerne inden vi sælger helt..

    #138018
    AnonymForfatter

    Gå ind på http://www.gæld.net – der kan du være sikker på kvalificeret svar i denne situation.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.