Total absurd behandling…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89795
    AnonymForfatter

    Hej til alle herinde,

    På grund af mit arbejde så har jeg valgt at blive udlandsdansker for lidt over et år siden, dog valgt jeg at forstat være kunde hos min derværnede bank her i DK. Jeg har en solid opsparing på min konto og regner ikke med at binde min opsparing lige for tiden. For nogle dage siden var jeg forbi banken og fik snakket med min rådgiver angående det rente jeg får for min indstående. Han præsenteret mig for en anden kontotype hvor jeg kunne få bedre rente uden jeg skulle binde min opsparing. Han ringende idag og fortalt mig at jeg ikke kunne få den kontotype alligevel fordi jeg kun har en C/O adresse her i landet. Mærkeligt siger jeg, for jeg kunne godt have en konto hos dem i al den tid og han vil gerne købe obligationer til mig hvis jeg ønske det men han kan ikke oprette den kontotype som han selv præsentere mig for første gang fordi mand er udlandsdansker!!! Er det ikke helt ude i skoven? Hvad råder I mig i denne her situation?

    Jeg skal nævne at jeg har været kunde hos min nuværende bank i over 4 år og på det sidste års tid har jeg haft konstant 200000 i plus på min konto.
    MVH

    zoy80

    #137532
    AnonymForfatter

    Jeg er 100% udlandsdansker (begrænset skattepligtig med grænsegængerordning) og udmeldt af Folkeregisteret. Jeg har ingen problemer med mine danske banker, men jeg får lige nu større renter i min EU-lands bank. Jeg har e-banking/netbank og ordner alt elektronisk. Det er mindst 10 år siden jeg satte mine fødder i en dansk betjent bank.

    #137536
    AnonymForfatter

    BoSol kan du komme nærmer omking den bank du benytter dig af? Normalt klar jeg mig igennem netbank osv men j få alt for ringet rente lige pt.

    Hilsen

    #137548
    AnonymForfatter

    Jeg bruger 5 danske netbanker: FIH- Finansbanken- EIK- Sydbank- DanskeBank og BankofAttica.

    BankofAttica er jeg med i deres MultiProfit Tidsindskud 3 måneder, der giver 5% for 1 måned og 3,65% for de 2 næste måneder. Jeg tør ikke binde mig for mere end 3 måneder ad gangen 🙂

    #137584
    AnonymForfatter

    Bosol,

    hvad slags konto præcis bruger du hos Danske bank og Sydbank? Måske vil det hjælpe!

    #137586
    HalliHalloForfatter

    Hvilken bank har du da i DK zoy80?

    Jeg tror nemlig ikke rigtig på dig, for hvis du er blevet kunde i en bank kan du med 100% oprette samtlige indlånskoni i en given bank. Det vil jeg godt vædde en bondegård på? Alt andet råber jo til himlen.

    Derimod kan du sikkert ikke låne i en dansk bank uden sikkerhed, hvis ikke du har dansk adresse.

    Enkelte banker nægter at oprette konti for udlandsdanskere, men det er meget, meget få.

    #137588
    HalliHalloForfatter

    Til BoSol

    Det var da en ussel rente du får i den bank, men selvfølgelig lidt bedre end i DK. Mange banker i EU tilbyder nemlig 4,50% p.a. på anfordring.

    #137590
    AnonymForfatter

    J er kunde hos Lån & Spar Bank. J har haft en løn & budget konto hos dem på det sidste 3 år. Nu har jeg sparet lidt op på dene konto og ønsket at lave det om til deres LSB privat som skulle give en bedre rente men de nægtet fordi jeg kun har en C/O adresse her i landet og en en fast adresse. Jeg forstår simpelthen ikke samhængen her? Hvorfor kan de have mig som kunde overhoved sådan som det er nu?!!

    #137594
    HalliHalloForfatter

    Såvidt jeg kan se på Lån- og Sparekassens hjemmeside er denne kontotype en lønkonto, hvor der tildeles en kredit, ligesom kunden får en produktpakke (hvad det så går ud på) og endelig skal lønnen gå ind på kontoen.

    Som udlandsdansker kan du som hovedregel ikke få tildelt en kredit medmindre du stiller sikkerhed eller på anden måde er en god kunde eller godt kendt i banken gennem mange år.

    Men renten på kontoen var da vist kun sølled 0,5%, så hvorfor er du så interesseret i lige netop den kontotype?

    #137596
    HalliHalloForfatter

    Jeg glemte at nævne, at man desuden skal være “helkunde", og dette krav kan du vel ikke leve op til, da du vel også har en konto i dit bopælsland.

    #137598
    AnonymForfatter

    Lige pt er der bundet en kassekredit på min nuværende konto som j eg bruger alligevel. Ved at skifte til LSB privat kunne jeg få ellers en sølle 3% rente (varible) som var bedre end det andet j få nu. Men de har min bankrådgiver sagt nej til af en mærkelig grund!!! J kan bare ikke forstå hva forhindere ham lige til at give mig det andet. J har jo alligevel en kassekredit nu og har været en superkunde hos dem.

    Har du/I andet forslag?

    MVH

    #137600
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville da skifte bank hurtigst muligt, men til hvilken har jeg ikke noget bud på, for hvis du fortsat vil have en kredit bliver det nok ikke så nemt.

    I øvrigt kan du kun få 2% i rente, hvis du har over 50.000 kr. stående på kontoen, alene af den grund syntes jeg ikke Lån-ogSparbanks tilbud er særligt attraktivt. Det var ikke en kontotype, der kunne friste mig.

    Du kan også vælge at blive i banken, og så flytte din evt. opsparing over på en anden konto i en anden bank, måske til en i dit bopælsland eller hvad ved jeg. Der er jo et hav af muligheder, kun fantasien sætter grænser.

    #137622
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo

    For at oprette en bankkonto i en EU-bank SKAL du have et skattenr. i pg. land, en bolig i pg. land og i nogle lande opholdstilladelse og flyttet din folkeregisteradresse til pg. land, samt en sygeforsikring, E121-blanket.

    #137624
    AnonymForfatter

    Hos DB har jeg et Dankort og Sydbank bruger jeg kun til valutaovf. IBAN til mig selv.

    #137628
    HalliHalloForfatter

    Jeg ved ikke hvor du har dine oplysninger fra, men de er skrupforkerte.

    Hvilken dansk bank ville f.eks sige nej til en svensker, der kom og ville indsætte 100.000 kr. på en højrentekonto? Det er selvfølgeligt et krav at han kan legitimere sig med pas og folkerregisteradresse i Sverige, men det er da også det eneste, der kræves.

    Den blanket E121 du omtaler er iøvrigt en der sendes mellem landenes sygekasser for at en EU-borger kan få lægehjælp i det nye land på lige fod med landets egne borgere, og gælder desuden kun for sådan nogle havlgamle pensionister som dig. Hvad den skulle have at gøre med åbning af en bankkonto bedes du venligst forklare, hvis du kan. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men tror det næppe.

    Prøv at ringe til Jyske bank og hør om de har udenlandske kunder med bopæl i udlandet i deres kundebase. Jeg kan oplyse, at de har mange, og de reklamerer stadig i store europæiske aviser med indlånstilbud. Og hvorfor skulle det være forbudt at modtage indskud fra andre landes borgere? For jeg kan ikke se nogen grund til det.

    Jeg glæder mig til at læse dit svar BoSol!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.