Bolig lån? A-kassen

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89793
    AnonymForfatter

    Hejsa alle sammen, jeg er ny her inde, men jeg mangler desværre lige nogen råd. jeg står og skal købe hus og jeg har brugt meget tid på at finde ud af hvor meget man har råd til og hvad der er realistisk. men situationen er den, at jeg tjener ca 375000 om året før skat, og min kæreste har råd til at betale 2500kr + forbrug af mad osv om måneden i husleje, da hun kun er studerene, men hun er færdig om ca 1,5 år. Og jeg har tænkt mig at finde et godt og fint hus til omkring 1,5 Mio som jeg så ville tage afdragsfrit indtil hun er færdig. vi har begge 2 ingen lån, og jeg har selv 100.000 til udbetaling. Men mit arbejde lukker til juli og jeg skal derfor ud og finde noget andet arbejde, og hvis jeg ikke gør det går jeg selvfølgelig på A-kassen hvilket er max 15.000kr om mdr før skat. ville vi kunne klare det hvis jeg gik på a-kassen?? Jeg regner selv med at jeg har arbejde til den tid, men man tænker altid hva nu hvis jeg går på A-kassen, så skal der også være råd til det.

    #137484
    AnonymForfatter

    En bank / kreditforening skal godkende jer til lån. Du må købe hus 2,5 – 3 gange Årsindkomsten minus gæld. Rådighedsbeløbet skal være mindst 6.500 kr månedlig pro person.

    Der må du indkalkulere hvad A-kassen yder….

    #137486
    AnonymForfatter

    Ja, men nu er det kun mig alene som skal købe huset alene, dvs. hun skal bare bo til leje der, hvorefter når hun så er færdig, så kan hun komme med i det.

    #137490
    MichaelForfatter

    1,5 mill er lige vel i overkanten til din indtægt. Husk at det kun er din indtægt der tæller, da din kæreste ikke er meddebitor. Jeg vil tro, at du kan blive godkendt til et køb omkring 1 mill.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.