Hvad må banken…..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89791
    AnonymForfatter

    Jeg har haft en diskution med flere af mine kolleger om ovenstående…

    Må din bank ved låneoptagning tjekke hvem der bliver betalt penge til fra dine konti når bare de får deres penge ??
    hvem der er på din betalingsservice osv osv….

    Vi er af helt forskellige meninger så er der en klog person der ved det ???

    Michael

    #137426
    AnonymForfatter

    Når du skal låne i banken, fx til et boliglån, så kræver det at banken kan danne sig et overblik over dine økonomiske forhold.

    For det første har alle større banker et avanceret kreditvurderingssystem, som i detaljer kan dekomponere dit forbrugsmønster.

    Dernæst, så ser banken naturligvis på dine PBS-betalinger og kontoudtog 12 månder tilbage. Hvor meget bruger på Internet, Telefon, el, fagforening, betaling til børn på gule plader, etc.

    Endelig, hvis du skifter bank, så skal du medbringe seneste årsopgørelse, konto- og pbs udskrift mindst 3 måneder tilbage etc. Herved kan den nye bank se nogenluned de samme ting.

    Så svaret på dit spørgsmål er, at naturligvis indgår alle disse oplysninger i kreditvurderingen, når du skal have et bolig- bil- eller andre former for lån.

    Overrasker det dig ?

    #137448
    AnonymForfatter

    Hej GP.

    Nej det gør det ikke, men det overrasker mig at jeg flere steder fra har hørt at folk er blevet ringet op af deres bank der har “konfronteret" dem med at nu var der trukket dette eller hint og direkte har bedt dem redegøre for hvad det var for noget ????

    Se det overrasker at man i den grad kan lege detektiv…..

    Michael

    #137462
    AnonymForfatter

    Skift bank – det er så nemt at det kan gøres via en PC og du skal ikke møde op og redegøre for noget som helst. Jeg har 5 danske banker og 1 udenlandsk alle som NETBANK.
    Hvad banken har fået en kopi af PAS, og øverste del af SKAT Årsopgørelse, der dokumenterer min adresse, men nederste delen med TAL på, er alle fraklippet – Det rager ikke banken, hvad jeg tjener og betaler i SKAT.

    De bankrådgivere, skulle alle have en pose lort sendt, som de kan smøre ud i deres skøre hoveder 🙂

    #137464
    AnonymForfatter

    I det omfang at du ikke overtrækker dine kreditter, er det dårlig stil, hvis banken konfronterer dig med det ene eller andet køb.

    Men i det omfang din økonomi ikke hænger sammen, og du enten overtrækker dine konti, eller beder banken om hjælp til at finde besparelser, så er det naturligvis ok.

    Alt afhænger af omstændighederne, og hvis du er utilfreds, så skift bank.

    Bankskift er meget meget enkelt, for gode bankkunder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.