Lønsikring en betingelse for kreditforeningslån???

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89788
    AnonymForfatter

    Kan min bank (en mellemstor sparekasse) sætte som betingelse for optagelse af nyt kreditforeningslån, at jeg tegner en lønsikring?
    Jeg er uddannet fastansat lærer på 10. år på samme skole i en kommune, der har en forflyttelsesaftale. Aftalen går ud på i korte træk, at er der overtallighed på en skole får man tilbudt at flytte over på en anden skole i kommunen med underskud.
    Desuden er der lærermangel. På landsplan mangler der 2700 uddannede lærere. Jeg har mange andre vægtige grunde, som jeg ikke vil nævne her, der styrker min tro på, at jeg ikke bliver ledig i nærmeste fremtid. Så føler lidt at banken forsøger at sælge sand i Sahara i dette tilfælde. (Banken må virkelig være desperat)

    #137398
    LMAForfatter

    Banken/Sparekassen kan opsætte de betingelser de vil – der er som sådan ingen begrænsninger.

    MEN – du er jo ikke stavnsbundet til Sparekassen, og kreditforeninger er der jo nok af.

    Lånetilbudet Sparekassen vil tilbyde dig er formodentlig fra Totalkredit. For nogle år siden blev Totalkredit opkøbt af Nykredit, og idag er et Totalkredit lån således opbygget fuldstændigt ligesom et Nykredit lån. Dvs. samme bagvedliggende obligation m.m.

    Du kan derfor klikke dig ind på Nykredits hjemmeside og bestille et lånetilbud identisk med det du har fået fra Sparekassen. Gør evt. Nykredit opmærksom på du har talt med din nuværende bank, så kan det være de skruer lidt ned for ekspeditionsomkostninger :o).

    Du kan selvfølgelig også kontakte Realkredit Danmark, BRF m.fl.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.