Banker har det svært med regningerne

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89768
    AnonymForfatter

    35 af landets 181 banker risikerer at få stemplet dårlig betaler – det svarer til hver femte bank.

    Hver femte danske bank har så meget rod i sit eget husholdningsbudget, at den i løbet af det kommende år vil få alvorligt svært ved at betale sine regninger.

    En opgørelse, som analyse- og kreditvirksomheden Experian har lavet for Politiken, viser, at 35 af landets 181 banker og større finansielle virksomheder har enten »meget høj« eller »høj« risiko for at få betalingsproblemer inden for de næste 12 måneder – og som følge deraf blive registreret som dårlig betaler.

    »Det viser, at mange banker ganske som alle andre virksomheder og brancher er hårdt ramt af krisen og har sværere og sværere ved at bevare deres regnskaber sunde«, siger kommunikationschef i Experian, Camilla Rose.

    Læs mere her: http://politiken.dk/erhverv/article677512.ece

    Spændende hvis/når banker indberettes til RKI

    #137140
    elkayaForfatter

    Ja, og de mener sig fortsat kompetente som rådgivere for kunderne!

    Jeg har altid holdt mig til mindst mulig indflydelse fra banken på mine økonomiske dispotioner. Ikke fordi jeg har nogen uddannelse på området, men jeg foretrækker at holde mig til det, som jeg selv har sat mig ind i og forstået den dybere filosofi i.
    Jeg har helt sikkert overset muligheder, men omvendt også været fri for ærgelser og hvad jeg ikke måtte kende til, kan jeg svært have ondt af.

    Muligvis jeg er naiv og ikke er grådig eller ærgerrig nok med hensyn til penge. Synes at de penge som er tjent på mine egne faglige kompetencer bruges med større omtanke og glæde end eventuelle lotterigevinster ved passive investeringer.

    Bankerne har altid været med kunderne under en optur og trukket tæppet væk under mange iøvrigt udemærkede virksomheder, som blot har haft for stor bankgæld på det forkerte tidspunkt.

    #137212
    JydenForfatter

    Jeg har altid holdt mig til mindst mulig indflydelse fra banken på mine økonomiske dispotioner. Ikke fordi jeg har nogen uddannelse på området, men jeg foretrækker at holde mig til det, som jeg selvDet kan jeg kun erklære mig enig i, og bare det kunne lade sig gøre for en masse mennesker.

    #137242
    elkayaForfatter

    Desværre er vi danskere undertrykte af Janteloven og så magelige i troen på vores demokratiske velfærdssamfund beskyttende vinger at vi hellere vil lade os stille tilfreds med visheden om at forbrugerorganisationer, bramchernes ankenævn osv osv
    nok skal tage vare på vores interesser som borgere og forbrugere i dette paradis af et samfund.

    Desværre er de på den anden lige så lidt troværdige som mange forbrugere er tillidsfulde til systemets fortræffeligheder medens aktum er at retsforholdet mellem en forbruger og en virksomhed ikke er anderledes end retsforholdet mellem to virksomheder.

    Det er alene aftaleloven og købeloven som regulerer forholdet mellem ovennævnte parter uanset om det er en forbruger eller en virksomhed.

    Derfor bliver vi til stadighed underholdt af mediernes forbrugerprogrammer med hvor slemme og skrupelløse virksomheder der findes uden at det hjælper en dyt på forholdene eller gør det mindste indtryk på nogen politiker overhovedet, men de jo har også travlt med så mange andre sjovere aktiviteter der får dem til at arbejde 100 timer om ugen eller 14 timer om dagen 7 dage om ugen, ikk’ Bendt? Du ser dog ikke hærget ud som de fleste ville gøre det i den situation, men du får jo også masser af frisk luft og kan hvile dig i din Phaeton medens din chauffør bringer dig fra den ene festlighed til den anden blandt erhverslivet spidser.

    Jeg begyndte at stemme konservativt da poul schlüter kom til magten. Desværre fik oppositionen væltet ham pga. opbakkende lederskab til en anden minister som havde noget rod med noget under gulftæppet..

    Men jeg skal da lige love for at det er gået ned ad bakke for partiet siden da. de lykkes alle at danse rundt fra det ene ministerium til det andet lige inden deres beslutninger i et ministerium for konsekvenser for dem selv.

    Kære medborgere sov bare videre sammen med Holger Danske – vi er i rigtig gode hænder og han ville jo som bekendt vågne og forsvare os hvis der virkelig skulle være noget galt i dette jordiske paradis af et demokratisk velfærdssamfund.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.