usd til dkk

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89747
    AnonymForfatter

    Hej,
    har en større opsparing og skal overføre omkring 200.000 usd til dkk indenfor den kommende tid. Hvordan ville I gøre det? Og hvilken bank tror I giver den bedste kurs?
    Rikke

    #136848
    AnonymForfatter

    hej

    ved at Forex er til at handle med på kurserne, de ligger typisk med beder kurser end div. banker og så kører de med en kurs forskel på ca. 10-12øre i forhold til dag´s kursen, og det er denne man kan forhandle om.

    tror ikke bankerne er så handle villige.

    held og lykke

    p.s: surt det ikke først var om ca. 4 mdr. så var jeg frisk på at købe dem… 🙂

    #136856
    AnonymForfatter

    Tusind tak – vil høre Forex. Nej Danske Bank er slet ikke til at handle med. De henviser bare til officiel veksel rate på hjemmesiden. Meget overraskende.
    Rikke

    #136862
    AnonymForfatter

    Nu har jeg lavet følgende sammenligning

    Dan-exchange, salg af usd, 5,391
    Forex, salg af usd, 5,3849
    Danske Bank, overførsel fra udland, 5,4874
    X-change, køb af sedler, 5,3827

    Så nu viser det sig faktisk at jeg alligevel får flest dkk ud af en elektronisk overførsel til danske bank. Kan det være rigtigt?

    Tusind tak
    Rikke

    #136872
    AnonymForfatter

    det kan godt passe, MEN, tjek lige med danske bank om de evt. tager et gebyr for denne handling, nogle gange tager de 2% af beløbet på veksling, og hvis det er tilfældet så kan det godt være at det ikke kan betale sig, tjek også med forex om de er til at handle med, hvis du er fra københaven så vil jeg anbefale dig at prøve den på falkoner alle over for SAS hotel, jeg er personligt blivet opforderet til at snakke med deres afdelings chef ang. beder kurser af en af deres kasse sælger, så der må være nået at komme efter…

    held og lykke

    #136876
    AnonymForfatter

    Netop USD går op og ned i disse dage, ligenu er kursen 551,53 jf http://www.valutakurser.dk/

    men i Realtidkurser svinger den omkring 548,88 her kl. 14:48

    #136882
    LMAForfatter

    200.000 USD er mange penge.

    Har du overvejet og flytte dem til en USD-konto og anvende andre finansieringsmuligheder?

    Hvis du skal bruge pengene til et eller andet, kan du lave en “mellemregningskonto" med træk. USD’ne kan du stille som sikkerhed, og når USD-kursen er tilfredsstillende kan du veksle. Alt efter dine forventninger til USD kan det vise sig og være fornuftigt.

    Du er jo først skattepligtig af en valutakursgevinst hvis du har anskaffet USD’ne i spekulationsøjemed. :o)

    Du kan ligeledes indsætte pengene på en USD-konto, og anvende finansielle instrumenter i forbindelse med din omveksling til DKK. Terminsforrentinger, optioner m.fl.

    #136884
    AnonymForfatter

    Hej,
    TUSIND tak for alle svar. Jeg tror jeg følger rådet om at oprette en dollar konto og veksle løbende. Har allerede bedt Danske Bank om at gøre det.
    Sikke et godt forum her. Forhåbentlig kan jeg hjælpe andre med andre spørgsmål.
    Rikke

    #136888
    AnonymForfatter

    det var da så lidt, men husk på at en doller konto ikke giver så meget i afkast som en DK konto gør, mener at usd konto ligger på 1-2% hvor du p.t. kan få ca. 3,5% i DK.

    men held og lykke med det.

    Frank

    #136892
    AnonymForfatter

    Ja – det fortalte de mig godt i Danske Bank – men renten hos JPMorgan Chase i USA er faktisk endnu lavere lige nu (og jeg HAR prøvet at forhandle… :-)) 0.75% på en savings account og 0.15% på en checking account så lige nu gør det ingen forskel for mig. Danske Bank tager dog et par dage om at lave en dollar konto.
    Må dæleme krydse fingre for at kursen holder sig nogenlunde oppe…
    Rikke

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.