700k skal indbringe 40k aarligt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89726
    AnonymForfatter

    Hej jeg haaber nogle har et godt raad.
    Mit maal er at tjene 40.000kr om aaret i renteindtaegter, da dette praecis daekker mit skattefradrag (har ingen anden skattepligtig indkomst), og ved ikke at bruge dette fuld ud, f0ler jeg at jeg naermest foraerer staten penge.

    Jeg har 700.000kr, som jeg har hidtil bare har placeret hos FIH, men min konto “udl0ber" om et par maaneder og med den rente de tilbyder nu, kan jeg ikke opnaa de 40.000kr i renteindtaegt. Nogle gode ideer til hvad jeg ellers kan g0re?

    #136714
    thsvForfatter

    Få et job, og udnyt skattefordelen. 😉

    Eller køb 6% OA 2041 obligationer for de 700.000 kr, det vil give dig 42.000 kr i renter om året, men der er selvfølgelig en risiko for at obligationerne udtrækkes ved indfrielse.

    Eller køb de tilsvarende afdragsfri i 5% til kurs 94,5, vil du få obligationer ca. 740.000 kr eller 37.000 kr i renter årligt, og mulighed for en kursgevinst på 5,5% eller 40.000 (skattefri).

    #136772
    AnonymForfatter

    5% obligationer med chance for en lille gevinst paa sidevognen er ikke helt ringe, men hvad nu hvis jeg pludselig faar brug for pengene? hvor meget mister man typisk paa kurstab, naar man saelger dem “f0r tid" ?

    Det er efterhaanden en del aar siden, at jeg har haft et “arbejde", men ideen er faktisk ikke saa daarlig endda. Hvis jeg vaelger at lade mine penge staa til en spaed 3,75% rente, beh0ver jeg jo ikke mange timer, for at tjene de resterende smaapenge op til 40k 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.