Fidus?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87019
    AnonymForfatter

    Hej

    Tillad mig lige at komme med et, højst sandsynligt, stupidt spørgsmål…

    Men kunne man i princippet ikke låne nogle “billige" penge i sin andels- eller ejer-lejlighed, og så sætte dem ind på en svensk bankkonto med høj indlånsrente?

    Umiddelbart virker det jo som en fin fidus, da man efter et års tid eller hvad ens temperament nu byder, vil kunne “breake even" og vil have en profit på renteindtægterne….

    Men der er jo sikkert 1000 detaljer jeg har overset….

    Håber i kan tegne og forklare lidt

    Mvh

    #105406
    AnonymForfatter

    Det er da ingen nogen fidus, idet det er fuldt lovligt.

    Hvad er det så for en konto du kan få i Sverige, der kan give så renter at det skulle kunne betale sig, når du tager alle omkostninger med diverse overførsler i betragtning.

    Det kunne da være interessant at vide før du får yderligere rådgivning af os i ekspertpanlet, da så er lettere at give råd.

    Du er velkommen til at skrive igen.

    #105408
    NultopskatForfatter

    Jeg kan bedre lide ordet ide, men ellers er mit forslag : Invester pengene i aktier i store solide selskaber, der udbetaler et solidt udbytte. da udbytte fra aktier “kun" beskattes med 28 % i Danmark, hvorimod din renteudgift kan fratrækkes med op til 60 %..Allerbedst er din evt. gevinst på aktierne skattefri efter 3 år. Kan du se ideen.

    #105410
    AnonymForfatter

    Hej

    Tak for dit svar….

    Det var nu mere en strøtanke end noget vildt seriøst…. Man hører jo at man kan låne forholdsvist billigt i sin ejendom, det være sig enten andel eller eje…. Helt ned til 3-4%?
    Ydermere hører man at der i Sverige eksisterer indlånsrenter helt op i de samme 3-4%….

    Så hvis man se så unuanceret på sagerne, så ville et lån indsat på en sådan konto jo kunne betale sig selv af i løbet af et par års tid og man ville begynde at få en ren indtægt…. Men altså, som det står imellem linjerne, så har jeg ikke for 2 skilling tobaks forstand på den slags….

    Mvh

    #105412
    AnonymForfatter

    Jeps jeps….

    Den med aktierne virker fonuftig…. Dog, er renteudgifterne til indsætningen på den svenske konto jo også fradragsberettiget?

    Men jo, jeg er da ikke i tvivl om at aktier eller whatever er mere fornuftigt…. Det var bare en af de der ideer man får når man har for meget tid ….

    Mvh

    #105414
    AnonymForfatter

    Du kan også købe Haitianske Realkreditobligationer.

    #105416
    AnonymForfatter

    Tager et F1 afdragsfrit lån (optil 10 år) i mit hus. Pengene som jeg skulle betale afdrag på lånet investerer jeg i aktier og obligationer.
    Så kan man altid efter 10 -15 år optage et nyt bolig lån…..

    Tror det er en god forretning på sigt.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.