Råd til Boliglån søges

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87018
    AnonymForfatter

    Jeg står overfor et hus køb på 1.500.000 men aner intet om de forskellige låne typer da jeg er første gangs køber.
    Jeg skal låne hele beløbet men hvad skal jeg vælge? Jeg er på nuværende tidspunkt kunde hos BG Bank, men kan det betale sig at skifte bank i forbindelse med dette huskøb?
    Hvordan ville i få boligen finansieret?
    Jeg overvejer selv realkredit lån på 1.200.000 og et bolig lån på 300.000.

    Håber at høre fra jer

    Hilsen en total Newbie

    #105404
    MichaelForfatter

    Det kræver en nærmere gennemgang af din økonomi for at svare præcist på hvad der er bedst for dig. En tur i banken ville være en god idé, men pas meget på: Banken vil forsøge at sælge dig det de tjener mest på, så du skal være istand til at filtrere salgsgas ud af deres “rådgivning".

    Jeg vil dog alligevel forsøge svare på hvad jeg selv ville gøre i din situation.

    For det første: BGBank er temmelig sikkert meget dyrere end de fleste andre til boliglånet, men prøv at spørge først. Deres rentespænd går fra 5-10, så der er frit spillerum. Du behøver ikke optage realkreditlånet gennem banken – bankerne tager sig også betalt for denne fornøjelse. Hvor meget de tjener, er de forpligtet til at svare på, så derfor: Spørg.

    Uanset hvad, vil boliglånet være en del dyrere end realkreditlånet, så det handler om at få denne gæld banket af først. Hvis du har rimelig luft i budgettet, kan du overveje et afdragsfrit flekslån F1 på 1.200.000 og så bruge besparelsen som afdrag på boliglånet. Når boliglånet er betalt ud, kan du omlægge realkreditlånet. Hvilket ét, er svært at svare på nu – det kommer an på forholdende til den tid.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.