Ekstraordinært afdrag på realkreditlån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89701
    AnonymForfatter

    Hej, jeg har et spørgsmål ang. ekstraordinære afdrag på realkreditlån.

    Jeg har i dag et F1 afdragsfrit (rente 5,9%) realkreditlån på 528.000kr, og har ca. 85.000kr som jeg overvejer at bruge til at afdrage ekstraordinært på lånet, så jeg kan få en lavere ydelse. Spørgsmålet er om det kan betale sig, da jeg jo nok skal betale 750kr i gebyr plus at kursen evt. er over 100.

    Hvad er jeres vurdering, vil det kunne betale sig at lave ekstraordinært afdrag nu, afdrage ved refinanseringen til nytår eller investere dem på anden vis?
    Jeg har tidligere haft pengene på en højrentekonto, men renten er jo faldet meget, så derfor vil jeg hellere afdrage på lånet hvis det kan betale sig.

    Jeg håber I har et godt forslag.

    Hilsen Anders

    #136490
    AnonymForfatter

    Afdrag – og hvis det kun koster dig 750 kr så gør det, og det kan kun gå for langsomt.

    Der kommer mere turbulens på lånemarkederne inden året er omme og det er håbløst at forudsige om F1 renten går ned eller op.

    Den kan nærme sig nul som bundgrænse men der er ingen øvre grænse, bare se Zimbabwe.

    Du er godt på vej til at slippe ud af gældsslaveriet…..tillykke med det!!!

    #136502
    thsvForfatter

    Hej Anders

    Jeg ville ikke afdrage ekstraordinært på mit realkreditlån.
    Lad istedet dine penge stå som en buffer, hvis der evt. kommer forøgede udgifter.
    Og skal restgælden nedbringes, er det nok bedst ved refinansieringen, hvor kursen er 100.

    #137928
    AnonymForfatter

    Hej Zeus og thsv

    Jeg takker for rådene, jeg venter til november med at indfri, det ser ud til at det jeg sparer bliver ædt op af kurstab+kurtage.

    Mvh. Anders

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.