Har vi mon råd?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89681
    AnonymForfatter

    Hej.

    Kæresten og jeg er begyndt at overveje at investere i vores første hus. Vi har kig på et hus til 1.095 mil.

    Her lidt om vores økonomi :
    Vores indkomst er på 450000 kr om året.
    Vi skylder pt. 110000 kr i banken.
    Vi har en ældre Peugeot 106 som vi skal bruge til at fragte os frem og tilbage på arbejde ( Der vil efter flytning være 25 km hver vej ).

    Vil vores økonomi kunne klare et huskøb til 1.095 kr? Hvis ja, hvilket lån vil i anbefale os at tage?

    Med venlig hilsen
    Joker111

    #136232
    AnonymForfatter

    Umiddelbart har jeg meget lyst til at sige vent.
    Arbejd på at få bragt jeres bankgæld ned, og imens kan boligpriserne falde endnu mere end de allerede har gjort….men det er bare min mening!

    #136298
    elkayaForfatter

    Formoder at I ikke har nogen opsparing og derfor skal have finansieret hele købesummen med 80% realkreditlån og resten som banklån.
    Forvent imidlertid ikke at nogen velrenommeret og seriøs finansiel virksomhed i den nuværende situation på de finansielle markeder og med de nuværende udsigter for realøkonomierne herhjemme og i udlandt vil tillade at I gældsætter Jer mere end 3 gange Jeres samlede årsindkomster.
    Er der offentlig transport til/fra Jeres arbejdspladser som alternativ til den ældre Peugeot, hvis den skulle kræve større reparationer eller måske helt bryde sammen?
    Hvis I er ansat på samme arbejdsplads og Jeres indkomster forudsætter at have egen bil til den daglige transport til/fra arbejde, så skal I nok heller ikke sætte forventningerne for højt.
    Vis at I har viljen til at få afviklet Jeres nuværende gæld på 110.000 kroner og hvis muligt så kik på bolig nærmere Jeres arbejdsplads(er), så I eventuelt kan cykle til/fra arbejde og ikke er afhængige af fortsat samarbejdsvilje fra Jeres Peugeot.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.