Straumur

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89668
    AnonymForfatter

    Hej

    Har en god sjat penge i foretagendet.
    Hvorledes tror man at det vil blive afviklet?
    Kan man forestille sig at ens aftaler kan fortsætte en rum tid eller hvordan?
    Det er jo ret gode aftaler hvad angår forrentning.
    I givet fald man skal have sine penge fra den danske stat – hvordan/hvornår vil det så kunne
    effektueres?
    Ja, jeg spørger bare da jeg ikke har en ide om hvordan det ender – hvis der er nogle der ved noget eller har forstand på sådan en størrelse hører jeg gerne jeres kommentarer…
    På forhånd tak!
    Mvh
    Peter C

    #136162
    AnonymForfatter

    Er der slet ikke nogen her i forum der er berørt af dette???

    Nå, men selve afviklingen virker yderst rodet på mig – er der nogen der har nogle kommentarer eller opklarende facts….?

    PC

    #136174
    ahkForfatter

    Jeg kan desværre ikke hjælpe. Den gode er, at du er omfattet af garantien. Om denne garanti også omfatter rentetilvækst hinsides bankens betalingsstandsning, ved jeg ikke. Jeg havde selv et 3 mdrs indlån hos Straumur som endte for nylig. Jeg er spændt på at høre hvad du finder ud af.
    Mvh
    AHK

    #136178
    AnonymForfatter

    Alle med indskud burde vel ha fået det samme som jeg:

    Kære kunde

    Straumur Burdaras Investment Bank hf. er blevet overtaget af den islandske stat, hvilket betyder at banken som udgangspunkt, desværre ikke er i stand til at udbetale forfaldne aftaleindlån. Straumurs danske filial er dog medlem af Det Private Beredskab, og den statslige garantiordning, der administreres af Finansiel Stabilitet, og dækker derfor indskud i Straumurs danske filial i overensstemmelse med § 1, stk. 1, § 2, stk. 3 og § 4, stk. 2, i lov om finansiel stabilitet.

    Det betyder, at Det Private Beredskab nu træder til og begynder at udbetale aftaleindlån i takt med at disse forfalder. Det Private Beredskab udbetaler dog kun beløbet over kr. 300.000. Beløbet op til kr. 300.000 skal søges retur hos den islandske garantifond (for så vidt angår euro 20.887) og den danske indskydergarantiordning (for det resterende beløb).

    Vi i Straumur arbejder på højtryk for, at skabe klarhed over denne proces, herunder hvornår og hvorledes man kan søge godtgørelse hos den islandske garantifond og den danske indskydergarantiordning. Yderligere informationer vil tilgå alle vores berørte kunder, så snart der er en afklaring på filialens situation.

    Det er væsentligt at bemærke, at såfremt den islandske garantifond mod forventning ikke kan honorere dit krav, vil dette beløb være dækket af Det Private Beredskab.

    Vi beklager meget den ulejlighed ovenstående giver vores kunder. Der vil være medarbejdere til stede i filialen og være behjælpelige i forhold til, at svare på spørgsmål og fremsende ansøgninger til de respektive garantiordninger.

    Venlig hilsen/Best regards

    Thomas Bølle
    Vice President – Funding

    Straumur Investment Bank
    Kalkbrænderihavnen, Lautrupsgade 7, DK-2100 København Ø
    Office: +45 3913 9100 – Fax: +45 3913 9294

    Der står desværre ikke noget opklarende omkring renter eller hvad der menes med “at udbetale aftaleindlån i takt med at disse forfalder". Jeg har penge bundet til slutningen af juli, så jeg håber ikke det bliver nødvendigt at vente så længe – især hvis man ikke får renter mens ens penge bliver holdt gidsel.

    #136180
    AnonymForfatter

    Hej AHK

    Ja, det er dejligt at pengene er sikret. Og faktisk er renterne det også jvf. Det Private Beredskab. Problematikken er faktisk mere at aftalen jeg har først udløber i 2010 og da
    renten er god vil jeg helst ikke have pengene før udløb – og hvis man kigger under Mybanker.biz FAQ står der at man får pengene ud med renter når aftalen udløber….!

    Håber at det er den rigtige version…..vi får se 😉

    Mvh
    PC

    #136184
    AnonymForfatter

    Citat fra Mybanker.biz :

    Er min optjente rente sikret?
    Ja. Det Private Beredskab dækker hele aftaleindskudet frem til dets udløb, uanset om pengeinstituttet går konkurs. Det aftalte rentebeløb udbetales ved udløbsdato. Ordningen gælder indtil videre frem til 30/9 2010.

    Hvad sker der hvis banken ikke kan fortsætte?
    Hvis banken giver op og lader sig optage i det private beredskabs afvikling , kan det sidestilles med at banken er købt og at alle aktiviteter fortsætter uden ændring.
    Det betyder at dine penge er sikret og det samme er den aftalte rente frem til udløb
    Du vil med andre ord ikke mærke forskel med hensyn til dine indlånsaftale.

    PC

    #136186
    AnonymForfatter

    Det er jo for så vidt fint. Mit problem er, at jeg i sidste uge bad dem opgøre min konto med fratræk af dekort da jeg ville overføre til Sverige på grund af den meget gunstige kurs i øjeblikket (jeg bor i Sverige og arbejder i DK). Der er mange tusinde at hente i forhold til dekort, men desværre svarede de ikke på mail de sidste 3 dage af sidste uge.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.