Rentesats på boliglån?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • hkjnForfatter
    Indlæg
  • #89667
    hkjnForfatter

    Hej.

    Min kæreste og jeg oprettede et boliglån i starten af 2005.
    Det lød på 100.000 kr. med en variabel rente på 6,25% på daværende tidspunkt, og en løbetid over 20 år. Nationalbankens udlånsrente lå på daværende tidspunkt på 2,15%.
    Idag ligger renten på boliglånet på lige omkring de 10%, men nationalbankens udlånsrente er jo kun på 2,25%.
    Er det rimeligt?

    #136088
    AnonymForfatter

    Nix – men tror desværre det gælder for mange typer lån. Vi har et tilsvarende boliglån og det er på 9,5%

    #136096
    AnonymForfatter

    Det lyder da som nogle dyre boliglån, med mindre det er de sidste 5% – altså 100% finansiering hvor I ikke selv har lagt udbetalingen. Måske skulle I se jer omkring efter alternativer. Jeg mener jeg betaler 8% i Basisbank og venter på de sætter renten ned ifm. seneste ændring fra Nationalbanken.

    #136100
    hkjnForfatter

    Der er 80 – 95%
    Hvad er en rimelig (max)rente, når vores økonomi ikke har ændret sig i den tid vi har haft lånet?

    #136104
    AnonymForfatter

    Det ser ud som om 8% er meget rimeligt. Jeg har forsøgt at lave en søgning her på Mybanker, men det er simpelthen så forvirrende og misvisende – der er en masse betingelser ved de rentesatser som bliver vist, som ikke fremgår af Mybanker. Det er ikke første gang jeg har oplevet det, jeg er lidt træt af det. Hmfr.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.