Hvilke banker sænker der udlånsrenter (andelsboliglån/kassekredit)?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89655
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Ville høre om folk ved hvordan de forskellige banker har tænkt sig at forholde sig til rentenedsættelsen i dag på 0,75%. Nordea og Danske har meldt ud at de sænker deres renter med indtil 0,75%, dog fra et relativt højt niveau (er ikke helt klar over hvad de har tænkt sig med deres andelsboliglån – Danske har kun meldt ud at renten på produktet prioritet plus vil falde 0,75%, men dette er ikke et andelsboliglån.)

    Er især interesseret i at høre om hvad AL Bank har tænkt sig?? Nu hævede de jo deres rentemarginal med 0,75% efter sidste rentenedsættelse i januar. Mener at de sænkede den i perioden lige efter 19. Jan, hævede så renten igen den 9. Feb og hævede derved marginalen med de nævnte 0,75%.

    Hvis AL Bank ikke følger trop denne gang synes jeg sku det er noget svineri.

    Kunne være godt at få et indlæg op at køre så man kan følge lidt med i hvad de forskellige banker gør med deres rentemarginaler.

    #135956
    AnonymForfatter
    #135958
    AnonymForfatter

    De mindre pengeinstitutters renteændringer kommer ofte en del senere end Danske Bank og Nordea.

    #135980
    AnonymForfatter

    Synes personligt at det er noget svineri at bankerne ikke i højere grad sænker renten i henhold til nationalbankens rentepolitik.
    At politikerne stilletiende accepterer at rentesænkninger ikke får nogen decideret indvirkning på den danske samfundsøkonomi, men istedet ender i bankernes lommer, er mig komplet ubegribeligt. jvnf. overstående artikel.

    #135984
    AnonymForfatter

    Med SKATS nye afgørelse om fradragsret for renteudgifter til lån ydet af andelsboligforeninger, kan andelshaverne nu vælge at lade andelsboligforeningen tage et lån i friværdien, og låne pengene videre ud til andelshaverne. På den måde kan andelshaverne udskifte banklånene med et lavtforrentet lån, eller et fastforrentet hvis man ønsker det.

    Det billigste flekslån har en rente på 3,03% plus administrationsbidraget, som nok skal forventes at være på ca. 0,6%, dvs. 3,63% ialt. Hertil skal lægges administrationsomkostninger f.eks. 0,75%. Andelsboliglån i banken kan altså udskiftes med lån til 4,38%. Det er langt under de billigste lån i Mybankers oversigt.

    Der har været mange advarsler om at benytte sig af muligheden, deriblandt fra nogen som mente, at det ville blive meget svært at administrere ordningen, og at andelsboligforeningerne ville løbe en meget stor risiko, ved at belåne andelsboligerne. Og endda kunne gå konkurs. Den sidste advarsel kom fra et firma, som er ejet af Danske Bank.

    Desværre forhindrer Mybankers debatregler, at man reklamerer, så en direkte henvisning til en rådgiver som ved meget om emnet, som tilbyder en økonomiske beregner på hjemmesiden, samt tilbyder at klare alle de praktiske opgaver som er forbundet med denne belåningsform, er ikke mulig. Men jeg vil tage chancen og nævne, at det er en lille Andelskasse i København.

    Den er nem at google :-))

    #136230
    AnonymForfatter

    AL-Bank har d. 01.03.09 sænket renten på mit andelsbolig lån med 0,75%-point til 5,75% uden at renten på mine indlån er faldet yderligere. Således har lønkontoen nu 0,750% i rente, budgetkontoen 0,125% og FormueFLEX-kontoen 4,000% for beløb mellem 25.000-249.999 kr.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.