Anfordringsgaranti

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87012
    AnonymForfatter

    Pga. min kones ansøgning om opholdstilladelse skal jeg stille en anfordringsgaranti på DKK 55000. Min nuværende bank kan slet ikke lave den, så nu er jeg ved at skifte til Danske Bank, har været til møde i dag. Pengene står på en spærret konto i 7 år, og for det skal de have lidt over 200 kr i kvartalet, ialt omkring 6000 kr i gebyr. Jeg synes det er lidt voldsomt, men orker ikke mere besvær omkring den opholdstilladelse. Er der nogen der har gode råd?

    #105336
    AnonymForfatter

    Jeg betaler også 200 kr i kvartalet for denne service i Jyske Bank og måtte endvidere betale 600 kr. i startgebyr. Til gengæld behøvede jeg ikke at deponere pengene i banken. Du kan finde mere om dette på http://www.aegteskabudengraenser.dk

    Mvh. Frank

    #105338
    AnonymForfatter

    Tak for svaret, det er åbenbart ikke til at komme uden om, udlændingestyrelsen fortjener da en pæn provision fra bankerne for de mange “kunder" de leverer. Også tak for linket.

    #105340
    AnonymForfatter

    Det er klart at banken skal have penge for at tage den risiko at DE kan blive tvunget til at betale 55.000 kr fordi du ikke gør det (og heller ikke forsørger din ægtefælle og hvad det nu er for grumme tanger der ligger bag udlændingestyrelsens krav). Måske kan de ikke få de 55.000 hjem fra dig bagefter og så hænger de på den.

    Noget andet er hvis du faktisk HAR de penge og sætter dem ind på en konto i banken. Så burde det bare højst betyde et engangsbeløb til banken (for at skrive en erklæring om at de har pengene) og så en forhandling med dig om hvad de vil give dig i rente for at låne pengene. For der er sgu ikke meget arbejde i at forhindre at du hæver kontoen uden et OK fra udlændingestyrelsen.

    Prøv igen i en anden bank.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.