Hjælp! Forbrugslån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89650
    AnonymForfatter

    Jeg er en fyr på 26 år, som har levet livet og ikke tænkt over konsekvensen. Derfor er det endt ud i at jeg har nogle tårnhøje forbrugslån. Nu har jeg levet på en sten det sidste år og agter at fortsætte til jeg en dag bliver gældsfri.

    Lige nu skylder jeg så mange penge, at jeg ikke rigtig har noget at skulle sige og føler at min bank har skruet en pakke sammen som er uacceptabel, men måske er det mig???

    Jeg har følgende:

    1. stk. lån i danskebank på kr. 49.000,- (Nominel årlig rente 17,26% samt ikke tilskrevne renter på kr. 1549,-)

    1. stk. lån i danskebank på kr. 180.000,- (Nominel årlig rente 11,462% samt ikke tilskrevne renter på kr. 3.706,13,-)

    1 stk. kassekredit i danskebank kr. 100.000,- (Nominel årlig rente 7,555% samt ikke tilskrevne renter på kr. 1.372,67,-)

    Jeg betaler hver mdr. minimum kr. 5000,- til mit store lån og kr. 3000,- til mit lille lån.

    Min årsindtægt er kr. 750.000,- så jeg kan sætte flere penge ind mange gange.

    Mit spørgsmål er om min bank er fair eller om jeg skal søge anden bank og om dette er muligt???

    #135890
    AnonymForfatter

    Jeg glemte at skrive at jeg også har en min til en værdi på kr. 50.000,- som er betalt, den kan jeg ikke sælge da jeg bruger den i forbindelse med mit arbejde…..

    #135894
    AnonymForfatter

    Jeg har en bil til en værdi på kr. 50.000,-

    #135898
    AnonymForfatter

    Du kan da forhåbentlig indfri restgældene med dit rådighedsbeløb ?

    Det ville jeg gøre med det samme ved kasse 1 i DB 🙂

    #135902
    AnonymForfatter

    Det har jeg så sandelig også tænkt mig, men mine renter er tårnhøje indtil. Hvad er en normal rente i denne her situation??

    #135904
    MichaelForfatter

    11,462% og 7,555% er ikke tårnhøje renter, men tværtimod i den lave ende. 17,26% er noget højt, men restgælden er så tilpas lille at en flytning til anden bank slet ikke vil kunne svare sig. Jeg vil derimod sige, at dine vilkår er yderst rimelige set ifht. den manglende sikkerhed og de store lån.

    #135920
    AnonymForfatter

    Hej,

    Bare lige af ren nysgerrighed, hvad er du du arbejder med ?
    har aldrig kunne fatte folk der ikke er selvstændinge, hvordan
    de kan få 3 x så meget i løn som os andre dødelige ?

    Og næste, hvordan kan man have gæld når man har så stor en indkomst ?
    Man får jo mere end dobbelt så meget udbetalt hver måned.

    #136024
    AnonymForfatter

    ville nok lige prøve en anden bank, ellers ville jeg prøve at aftale at du først afdragede på det store lån. Med 8K om måneden, er det hurtigt nede og det hjælper på motivationen.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.