Morsø Sparekasse – advarsel

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89647
    AnonymForfatter

    Sparekassen har en kontoform, der hedder Toprente. Her tilbydes en rentesats på Cibor 3 måneder for saldi på mindst 250.000 kr. og Cibor 3 måneder minus 1,75% for saldi under 250.000 kr.
    Indtil finanskrisen var Cibor 3 måneder rentesatsen attraktiv i forhold til andre pengeinstitutters niveauer, men efter finanskrisen er deres produkt ikke attraktivt længere. I dag (4.3.2009) er rentesatsen på Cibor 3 måneder = 3,6567% p.a., hvilket så er rentesatsen, hvis du har mindst 250.000 kr. stående. Har du derimod under 250.000 kr., får du kun 1,9067% p.a. i rente. Det er klart utilfredsstillende.
    Er du utilfreds med rentesatsen, er der forskellige muligheder, f.eks. har mange banker højrentekonti, der tilbyder 3,5% i rente, og jeg har hørt om sparekasser, der giver op mod 5,5 – 6,0 % i rente.
    Sparekassens tilbud til utilfredse kunder er at oprette en konto med 24 måneders binding for at få 3,75% i rente. Bemærk, at man skal betale 1,5% i dekort af beløbet, man hæver i utide. Det er øjensynligt ikke muligt for banken at give bedre tilbud.
    Det kan kun tilrådes at surfe lidt omkring og naturligvis benytte http://www.mybanker.dk som inspirationsgrundlag.

    #135862
    AnonymForfatter

    At CIBOR-renten falder er jo altså ikke sparekassens skyld.

    Du kendte vel også vilkårene inden du oprettede kontoen!

    #135900
    JydenForfatter

    Jeg synes da det er fint at Jens Jensen gør opmærksom at denne konto ikke er så givtig længere. Jeg har også en sådan konto og har også den sidste tid begyndt at tænke på flytning til noget bedre – og selvfølgelig kender jeg betingelserne, men renteudviklingen gør jo at ting der var gode for ½ år siden ikke nødvendigvis er konkurrencedygtige idag.

    Men hvor, jeg idag kan få de satser Jens Jensen skriver om, kunne jeg da godt tænke mig at høre nærmere om.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.