Børneopsparing

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • car1Forfatter
    Indlæg
  • #89642
    car1Forfatter

    Hej
    Da jeg er i den lykkelige situation at være blevet bedstefar vil jeg gerne vide hvor jeg får den bedste konto uden at skulle binde alt for store beløb i andels/granti papirer, det synes jeg ser for risikabelt ud, den ene dag er firmaerne bundsolide den næste krakkede.
    Kan man låse en børneopsparingskonto til barnet er 21 åt

    #135844
    AnonymForfatter

    Hej, tillykke med barnebarnet.
    Først skal du være opmærksom på, at barnet kun må have én reel børneopsparingskonto, så hvis forældrene vil oprette den i deres bank, så kan du ikke oprette en, men du kan selvfølgelig fortsat oprette en opsparing i barnets navn. Jeg har hørt nogle banker har et bedsteforældre-produkt, men jeg har ikke kunne finde ud af hvor det er.. Børneopsparinger kan investeres i aktier, men det synes ikke at være en supergod ide i øjeblikket og der er jo også begrænsninger på hvor meget du må indskyde på den, så det er begrænset hvor mange millioner du kan lege med på den konto. Børneopsparinger kan bindes til barnet er 21 år.

    #135872
    car1Forfatter

    hej Madzen
    Det vi havde tænkt os er en reel Børneopsparingskonto hvor både bedsteforældre og forældre kan indskyde, vi overvejede at oprette den hos Slagelse Andelskasse men de har lukket for indlån, de har også en Bedsteforældrekonto ,så nu leder vi efter et sted der giver høje renter og samtidig er solvent, det er jo svært at se.

    #135880
    AnonymForfatter

    En børnebørnsopsparing kan fås i Nordea. Jeg har 2 som kontantkonti.

    #135966
    AnonymForfatter

    Vi brugte i flere år den Danske, men renterne var latterlige. Så flyttede vi børneopsparingerne over til Aarhus Lokalbank, og så begyndte der at ske noget på saldoen. Aarhus Lokalbank er lille, men vågen, og de har vist både børnebørns og børneopsparingskonti.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.