Boligkøb – hvad kan man tillade sig at byde?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89630
    AnonymForfatter

    Hejsa!

    Jeg står i den situation at jeg har fundet en bolig, som jeg muligvis gerne vil købe. Har fået oplyst af ejendomsmægleren at sælger gerne vil lave en hurtig handel og er parat til at tage imod et bud fra min siden, da han gerne vil af med boligen hurtigst muligt. Der er tale om et hus til 750000 kr. hvor der skal laves nyt køkken/bad og haven skal anlægges, plus det løse.

    Mit spørgsmål går på hvad kan jeg tillade mig at byde, uden at fornærme sælger? Jeg mener selv at prisen skal ned på omkring de 600000 kr. men er det realistisk at forlange et afslag på 150000 kr.?

    #135712
    AnonymForfatter

    Hvad koster nyt køkken/bad og anlæg af haven ? Taler vi om 250.000 kr ? Hvad siger tilstandsrapporten hvormange K2 og K3 er der ?

    Fordi du selv kunne lave det, så skal du også have en “timeløn" ud af det 🙂

    #135716
    AnonymForfatter

    Tilstandsrapporten er under udarbejdelse, men der regner jeg dog ikke med de store anmærkninger. Jeg vil vurderer at det kommer til og koster ca. 100000 kr. og sætte boligen i stand.

    #135730
    MichaelForfatter

    Det er ret umuligt at svare på når man ikke kan se boligen, men 100.000 til køkken, bad, have og det løse er en umulighed medmindre du laver alt selv og der gås rigtig meget på kompromis med materialevalget. Regn med 200-250.000 istedet. Der kan dukke grimme overraskelser op, som f.eks. udskiftning af faldstamme/kloak, rørarbejde, el osv i forløbet. Specielt hvis det er en ældre ejendom.

    #135734
    thsvForfatter

    I min verden er et bud 20% under udbudspris ikke useriøst.
    Specielt, når der er gode argumenter med ting, der skal laves, og til at imødegå evt. faldende hus-priser.

    #135740
    AnonymForfatter

    Hmmm, jeg synes at det er for langt under salgspris. Huset er prissat af mægler med de fejl og mengler der nu engang er ved huset.
    Jeg er sikker på at huset med nyt køkken og bad, havde været temmelig meget dyrere i salgspris.
    Bare lige min mening.

    #135756
    MichaelForfatter

    Om 20% under udbudsprisen er for meget eller ej er nok svært at sige entydigt. Hvis sælger fastsætter en skarp pris fra starten i dette svære marked, så vil jeg nok mene 20% under er useriøst, men i sidste ende er det jo kun sælgeren der kan vurdere om buddet er useriøst eller ej. I det her lave prissegment vil jeg nok mene, at det er mindre betydende om man får skåret 10% eller 20% af prisen. Det er immervæk “kun" 75.000 i forskel og det kan dårligt ses på den månedlige udgift, så køber må jo vurdere hvor meget han/hun ønsker huset og komme med et realistisk bud.

    Er prisen fastsat korrekt efter husets stand er det jo heller ikke et argument at der skal laves nyt køkken og bad. Så er det jo allerede indregnet i prisen.

    #135802
    JulienissenForfatter

    Lige mine ord 🙂

    #135824
    thsvForfatter

    I er nogle nisser!

    Trådstarter mener jo netop at et afslag på 150.000 kr er passende, og jeg mener det osse, næsten uanset hvilken udbudspris, der er den oprindelige.

    Kun hvis mægler skriver noget a la: Udbudsrunde, opgivet pris er mindstepris er et bud 20% under udbud en fornærmelse.

    #135850
    AnonymForfatter

    Helt enig i at prisen er fastsat ud fra en helhedsvurdering som indeholder forbehold for de fejl og mangler der måtte være. Omvendt, så burde man ikke kunne fornærme sælger som sådan, han kan jo blot komme med et udspil tilbage hvis han ikke vil acceptere dit bud.

    #135948
    AnonymForfatter

    Jeg vil mene at det os er vigtigt at gøre klar overfor sælger om dit tilbud er til forhandling eller endeligt. Det kan man f.eks gøre ved at underskrive en konkret købsaftale, og sige take it or leave it. Kommer man med en mundlig forspørgsel kan det måske tolkes som om at du er til at forhandle med.

    #135960
    AnonymForfatter

    som markedet er og tegner sig skal du ihvertfald ikke ende med at betale mere end 20% under den nuvaerende udbudspris.

    men alt er jo relativt, er det pga nyt arbejde noedvendigt at du flytter, og er dette hus en af de eneste muligheder, jamen saa er der jo andre ting der spiller ind.

    find selv paa andre grunde.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.