Budgetkonto

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #89619
    Pernille (17)Forfatter

    Hejsa da jeg styrer min samlevers økonomi (da hans penge bliver sat direkte ind på min konto fra hans konto når der kommer penge ind)
    og min egen, har jeg fået lavet en budgetkonto til vores fællesudgifter som der skal trækkes 8000 kr til hver måned, så spørger jeg her om det kan være rigtigt at banken ikke vil trække 2000 kr hver 14 dag fra min kærestes konto da han er 14 dagslønnet direkte til budgetkontoen og 4000 kr fra min konto hver måned men kun vil trække de 8000 kr fra min konto direkte til budgetkontoen, det kan jeg ikke forstå da mange par jo har en budgetkonto og får hver deres andel sat direkte derind på fra hver deres konti. Hvad siger i til dette ???

    #135644
    OBSForfatter

    Har du evt. undersøgt om det er muligt at oprette faste overførsler via netbank i jeres bank?

    #135650
    Pernille (17)Forfatter

    det kan man ikke fra min netbank så skal jeg selv gøre det hver 14 dag men problemmet er dette at banken ikke vil trække de 4000 kr fra min konto til budget men kun det fulde beløb altså 8000 og de godt vil sætte 2000 kr ind hver 14 dag fra min samlevers konto, så kommer vi til at betale 12000 kr til budget isteden for de 8000 kr som aftalt.
    Det vil bare være meget nemmere og overskueligt for mig hvis banken bare satte de kun 4000 kr ind fra min konto isteden for de 8000 og de 2000 kr ind hver 14 dag fra min samlevers konto, det bliver jo 8000 kr alligevel

    #135654
    thsvForfatter

    Så lader du bare din kæreste overføre de 2.000 kr til din konto.

    Skyldes jo nok, at det er din lejlighed, så banken vil sikre sig ydelser ved denne konstruktion. Jeg kan ikke forstå bankens disponeringer!
    For øvrigt bør du slet ikke have en budget-konto, men vel en totalkonto med indbygget kassekredit, så der osse kan trækkes et større beløb til reparationer, maling eller nye hvidevarer, der jo let kan gå i stykker.

    #135658
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa alle min samlevers penge bliver sadt over på min konto hver 14 dag da han ikke kan styre sin økonomi og mig der står for at alt bliver betalt det hele køre over min konto, vi har samme bank. vi er på kontanthjælp og sygedagpenge så kan ikke få kassekredit osv vi har et visa elektron kort og min samlever et hævekort kan også sagtens selv sætte de 2000 kr ind hver 14 dag ind på budgetkontoen men men men banken vil ikke lave det beløb om som der bliver trukket fra min konto og dertil altså de 8000 kr det fulde beløb men vil gerne sætte de 2000 kr ind hver 14 dag automatisk fra min kærestes konto og resten ind på min konto automastik, så der kommer til at stå 12000 kr hver måned på budget og det er ikke det vi har aftalt, det var de 8000 kr som der bliver trukket fra min konto men vil gerne have dem kun til at trække de 4000 kr da der bliver sat 4000 kr ind fra min kærestes konto også bare over 2 gange nemlig hver 14 dag med 2000 kr

    #135662
    AnonymForfatter

    Hvor lang tid er det lige det tager at flytte lidt penge rundt selv ?

    Er det så ikke bare at flytte de 4000 retur igen, indtil banken forstår hvad de skal eller “gider".

    Det ligger sådan lidt mellem linierne, for mig at det er fordi de skulle have de 12000 ind men i kun vil betale de 8000 ??

    #135666
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa nu er det sådan at jeg ikke kan trække penge tilbage fra min budgetkonto selv.

    Nåmen problemmet er det at de skal have 8000 kr til budget hver måned det er skam også fint men men men de trækker 2×2000 fra min samlevers konto direkte til budget, så skal der kun trækkes 4000 kr fra min konto til budget, men det vil de ikke, de vil kun trække de 8000 kr altså det fulde beløb. Det er dette jeg ikke forstår hvorfor de ikke bare kan trække 4000 fra min konto isteden for de 8000 da der kommer 2×2000 ind fra min samlevers konto.

    #135694
    AnonymForfatter

    Mit bedste bud er at du henvender dig til banken, og spørger dem om hvorfor. Jeg tvivler på, at nogen herinde kan give dig et svar.

    #135738
    Pernille (17)Forfatter

    mit spørgsmå er bare om banken kan tillade sig ikke at lave min overførelse til 4000 kr isteden for de nuværende 8000 kr da der kommer 2×2000 kr direkte fra min kærestes konto til budget ??? så der bliver overført 12000 kr ialt isteden for de 8000 kr som aftalen lyder på.

    Har spurgt banken mere end en gang men deres svar er bare at det ikke kan lade sig gøre det vil de ikke administrere.

    Sjovt nok når andre par der har budget konto betaler til den fra hver deres konto af hmmm

    #135752
    LMAForfatter

    Banken bestemmer 100% hvilke produkter og ydelser de ønsker og tilbyde jer.
    I har således ikke krav på betsemte overførsler m.m., er I utilfredse må I skifte bank.

    Du skriver selv, at din samlever ikke har styr på sin økonomi. Og du skriver selv, at banken siger de ikke ønsker og administrere overførslerne.

    Årsagen er formodentlig, at der sommetider ikke er dækning på din samlevers konto, f.eks. i forbindelse med ferie og lignende. Hvis der i sådanne situationer er en betalingsoverførsel, skal denne tilbageføres med den konsekvens at budgetkontoen ikke bliver honoreret tilstrækkeligt. Det betyder mulighed overtræk på budgetkontoen, og yderligere bøvl for banken.

    Jeg kan sagtens forstå banken, og syntes egentlig I skal være glade for overhovedet og have en budgetkonto. Ofte kan kontanthjælpsmodtagere ikke få betalingsservice, og uden betalingsservice er en budgetkonto jo nytteløs.

    Så kør I blot videre som altid, I har egentlig en udemærket ordning som tingene er idag.

    #135754
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa endnu engang som sagt bliver der sat 2×2000 kr fra min kærestes konto direkte til vores budget og jeg sætter det fulde beløb 8000 kr ind men vil gerne bare sætte de 4000 kr ind da aftalen er 8000 kr ialt og ikke de 12000 kr som kommer ind men de vil ikke lave det om. Jeg får som sagt kun udbetalt 7168 kr om måneden så der er ikke dækning på min konto når de trækker de 8000 kr vel ??? og skal lige siges der er overskud på budget hver måned!

    #135770
    AnonymForfatter

    Forslag skift til Arbejdernes Landsbank eller en Sparekasse i jeres nærområde 🙂

    #135774
    OBSForfatter

    Et spørgsmål som lige melder sig, om ikke andet så bare af ren nysgerrighed: Hvilken bank er det vi taler om her?

    #135790
    Pernille (17)Forfatter

    Sparnord

    #135792
    AnonymForfatter

    det lyder meget underligt i mine ører, men hvis ikke de vil som du vil, kan du så ikke bare få overført din samlevers 2 x 2000 til din konto i stedet? Er du ellers tilfreds med Spar Nord. Spørger fordi jeg overvejer at skifte:-)til netop dem.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.