Pensionsopsp/Værdipapirer

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • KFJForfatter
    Indlæg
  • #89607
    KFJForfatter

    Hej derude……

    Er der nogen der har gode erfaringer, med flg.: Vi har i nuv. bank een del af vor pensionsopsp. stående i papirer: Vores bank ønsker ikke at pleje disse papirer, da som de siger, de er købt i jeres tidl. bank. Det gør at vi selv sidder og ser på Børsen utallige gange, og vi er ikke “verdensmestre" i hvornår skal vi sælge/købe
    Kan nogen råde hvilken bank der vil/kan pleje vore papirer?
    Vores tidl. bank var Amagerbanken som havde PPI Personlig Pension Investering, som vi skiftede fra pga flytning fra Kbh.området

    På forhånd Tak for de svar der måtte komme

    God dag til alle derude……

    #135528
    KFJForfatter

    Hej igen…..

    Er der slet ingen der har hjælp til os?

    God aften til alle…..

    #135530
    AnonymForfatter

    Hej

    Du nævner ikke noget om, hvor stort et beløb der er investeret. JEg kender ikke til nogen banker der vil tage sig af kunders investering i enkeltpapirer, med mindre der er tale om MEGET store beløb.

    Skal I have bankens hjælp til pleje, skal I have lavet en investeringsprofil, som kan give Jer et kvalificeret bud på, hvilken fordeling mellem aktier og obligationer I skal have, ud fra Jeres risikoprofil og tidshorisont. Inden for disse rammer, kan I så, hvis I ønsker, udvælge papirer – evt. selv eller i samråd med banken, som typisk vil foreslå investeringsforeninger.

    Den mest omfattende pleje af Jeres pensionsmidler opnår I ved at lade pengene gå I en puljeordning. Jeg ved at mange nu vil sige, at man kan opnår et meget bedre afkast ved at investere selv, end ved at lade eksperter gøre det for Jer, som endda tager penge for det. Det er måske rigtigt, hvis man har tiden, lysten og forstanden til det.

    Mange undersøgelser viser faktisk, at investeringsforeninger/puljer, over tid giver et bedre afkast end de fleste amatørinvestorer kan præstere.

    Håber dette gav dig/Jer et svar på Jeres pørgsmål.

    Hilsen Lykkedrengen

    #135532
    KFJForfatter

    Godaften

    Tak for dit indlæg

    Papirerne er købt udfra profil, men igen….da de stod i PPI blev der købt og solgt,når det åbenbart var tid, det er der vi nu har problemet
    Jo vi ønsker netop at proff. passer vore midler

    #135536
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Jeg kan kun slå et slag for puljeordninger, som historisk set har givet et fornuftigt afkast, på trods af det meget negative år 2008.

    Lykkedrengen

    #135540
    KFJForfatter

    Hej igen

    Syntes “bare" tiden lige pt ikke er at sælge ud, med tab på ca kr 300000- indenfor de sidste par år

    #135542
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Jeg ved godt at mange har den holdning, at man ikke vil realisere et tab, men jeg vil dog mene, at man skal kigge fremad og vurdere, hvad der vil give det forventeligt bedste afkast fremover.

    Mener man at de papirer man pt. har vil give et godt afkast, synes jeg da at man skal beholde. Tror man ikke på sine bestående papirer, skal man da vælge de papirer (eller puljer), som man tror på giver et bedre afkast.

    Man realiserer at tab – ja, men hvis tabet blot bliver større ved at beholde papirerne, er det vel bedre at vælge papirer/ordninger med en bedre fremtidsudsigt.

    Lykkedrengen

    #135544
    KFJForfatter

    Til Lykkedrengen: Du skal ha stor Tak

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.