Fast eller variabel rente????

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89606
    AnonymForfatter

    Vi er i den lykkelige situatíon at endelig er drømmehuset vores. Det store spørgsmål er nu hvilken type lån vi skal vælge? Et variabelt lån frister, men er bange for risikoen ved stigning i renten?

    #135518
    MichaelForfatter

    Så har du jo allerede givet svaret på forhånd: vælg fastforrentet

    #135548
    thsvForfatter

    Kig på rentekurver på BRFs hjemmeside.
    Flex-renten har ikke været over 6% i længere tid de sidste 5-6 år.
    Så spørgsmålet er jo blot hvor meget I vil betale for en god nattesøvn.

    Jeg ville helt klart optage et lån som F2-lån i det nuværende marked.

    #135566
    AnonymForfatter

    THSV :

    Jeg har flere gange set du har foreslået f2 lån fremfor f1. Men de fleste realkreditfirmaer spår at renten falder til nytår, så hvad er fordelen ved at tage et f2 fremfor f1, der er jo en smule højere rente på f2’eren?
    Spørger blot fordi jeg selv ligger i en låneomlægning og har seriøse overvejelser om at ændre mit fastforrentede 7% til f1 eller andet.

    #135628
    CorellForfatter

    Ja jeg har også undret mig ang f2 frem for f1!?

    Vi har selv lige lagt om fra fast 6% til f1 og sparet 50000 brutto om året. Vi valgte f1 fordi vi har en klar forventning on at renten vil falde yderligere. Danske bank udtalte fornylig at de spår renten helt ned i 2,5 % om et år. Det er der dog ingen der præcist kan sige noget om, men der er forventningen.

    Nordeas forventning er også at den korte rente vil falde det næste år, så svagt stigende, men stadig under nuværende niveau. (citat fra min ‘rådgiver’)

    #135638
    CorellForfatter

    Har i øvrigt lige fået papirerne ind af døren på vores F1 lån adragsfrit, som egentlig hedder S1 hos Nordea, til en rente på 3,49%

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.