Cantobank tilbyder 4,45% – men hvad med sikkerheden?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89576
    AnonymForfatter

    Er der nogen som har en velbegrundet mening om sikkerheden ved indsaettelse af et par millioner hos Cantobank til 4,45% p.a. over 12 mdr?

    #135246
    JydenForfatter

    Cantobank er medlem af “Det private beredskab" og så længe det løber er pengene jo sikret ubegrænset af den vej, hvis der skulle ske noget med banken.
    Når det udløber til sin tid er der jo så Indskydergarantifonden, og man må da gå ud fra at en forhøjelse af beløbet de garanterer er hævet – dog nok ikke til 2 mill.kr. men nærmere omkring 700.000 kr.

    #135284
    AnonymForfatter

    Tak for svar. Det er jo sandt, men jeg gad nok vide, hvor lang tid der kan gaa, inden man faar sine penge igen, hvis det gaar helt galt og banken krakker. Nogen bud?

    #135292
    AnonymForfatter

    Da politikerne lavede bankpakke 2, rettede de også lidt i bankpakke 1.
    En af rettelserne er at laver du et aftaleindlån, og banken krakker, får du dine penge ud, når indlånet udløber sammen med de renter der er påløbet i hele indlånets løbetid.
    Det vil sige at binder du 2 mio til 4,45 i 12 måneder, så ligemeget hvad, så får du dit indskud + renter efter 12 måneder, også selvom banken krakker efter 4 måneder

    #135810
    AnonymForfatter

    Er der nogen, som har investeret penge i Cantobank?
    Vil meget gerne høre om erfaringer fra eksisterende/tidligere kunder hos Cantobank, inden jeg beslutter mig for at oprette en konto der.

    #153804
    AnonymForfatter

    Jeg hører også gerne om andres erfaringer med Cantobank…

    #153806
    Michael01Forfatter

    Tror det er en ok bank, Det er direktøren fra Northern Rock, såvidt jeg ved

    #153808
    AnonymForfatter

    Bankpakke II, der indeholder en ubegrænset statsgaranti for alle simple kreditorer, udløber 30. september 2010.

    Herefter gælder Bankpakke III, som giver indskyderne garanti for de første 750.000 kr. Beløb over 750.000 er der ingen sikkerhed for. Krakker Canto Bank, er du vedrørende indlån over 750.000 en ligestillet kreditor i konkusboet.

    Jeg vil derfor stærkt opfordre til at du enten fordeler indlån, således at du har mindre end 750.000 kr i hver enkelt bank, eller indskyder pengene i en bank som du ved er “too big to fail", således at staterne er tvunget til at redde indskyderne.

    Der er formentlig 5 banker i Danmark, som er “too big to fail".
    * Danske Bank
    * Sydbank
    * Jyske Bank
    * Nykredit Bank
    * Nordea

    #153834
    AnonymForfatter

    Et “snip" fra deres side:

    Ejerforhold
    Cantobank ejes af Erik Damgaard.

    Erik Damgaard etablerede Damgaard Data sammen med sin bror Preben. Damgaard Data blev senere fusioneret med Navision. I 2002 solgtes selskabet til Microsoft for ca. 11 milliarder kroner.

    Bestyrelse
    Erik Damgaard – formand

    Ib Christoffersen – tidligere koncernøkonomidirektør i Lundbeck koncernen.
    I dag økonomidirektør i Erik Damgaard Porteføljeinvest A/S

    Lars Lüthjohan-Jensen – advokat og partner i Mazanti-Andersen, Korsø Jensen & partnere

    Direktion
    Bjarne Larsen – adm. direktør

    Eneste navn der siger mig noget er Erik Damgaard, men donno om der er andre, der kender de andre navne?

    #153854
    AnonymForfatter

    Har været inde på hjemmeside for Canto bank, kan kun se de giver en rente på 3,6%, hvor fremgår den højere rente?

    #153862
    JydenForfatter

    Tråden er startet for længe siden og da var renten en del højere, så desværre passer renten i overskriften ikke idag

    #153866
    AnonymForfatter

    Jeg har selv ca 1.000.000 kr i Cantobank, kan ik lige huske det præcise beløb. Dog har jeg dem kun bundet indtil sept. da jeg bestemt ikke vil have penge over 700.000 kr i en mindre bank.
    Jeg ville dog også have bundet endnu flere penge hos Cantobank, men så ville de faktisk give en mindre rente. Grunden til det ved jeg ikke, men mon ikke det var fordi de ikke skulle bruge flere. Den bedste rente fik jeg på den ene million.

    Hvis de har en god rente til den tid, så sætter jeg 700.000 kr ind. Det var ret smertefrit at få papirer og indsætte penge til dem, så det tror jeg nu roligt du kan gøre.

    #156416
    AnonymForfatter

    well, ser ud til der dog er lidt knas i maskineriet:
    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2086028.ece

    Nu har Erik damgaard jo aldrig været nogen wizkid ud investeringer, og da medstifteren allerede har solgt ud, ja så er det nok godt banken er dækket at bankpakken.

    ED har aldrig været min kop te. Manden er jo umulig at blive klog på. Den ene dag miliardær efter 10 års IT-kodearbejde i en kælder, den anden en falleret vindmølleinvestor, for derefter at “arbejde" som håndværker med at skrue lokummer op i konens bordel for nu altså at være bankejer. Brormand Preben tror tilsyneladende ikke på at Erik har fundet et guldæg, nærmere tværtom, eftersom de nu har adskilt deres formuer.
    Dvs. jeg tror odds for at denne bank bliver en sund og god virksomhed er tæt på 1:1000

    #156428
    AnonymForfatter

    Erik Damgaard er ikke længere ejer i eller af CantoBank. Uanset ejerforhold dog en bank, jeg aldrig ville indsætte mit eventuelle formuer i!

    #156430
    AnonymForfatter

    Til Tobias:

    Ifølge Cantobank’s hjemmeside er Erik Damgaard fortsat ejer af banken!

    Hvor har du dine oplysninger fra?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.