Lån til udbetaling på bolig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89562
    AnonymForfatter

    Vi har fundet drømmehuset, og banken har sagt ja, til at belåne hele beløbet inkl udbetaling.

    Sagen er den at der er rigtig lang overtagelse på huset, og i den mellemliggende tid kan vi nå at få skrabet næsten hele udbetalingen sammen, samt penge til advokat, stempel etc… Vi ender måske med kun at skulle låne 20.000 kroner.

    MEN, ejendomsmægleren vil jo have sin udbetaling nu (eller dvs om 14 dage)og han har sågar lagt lidt ekstra oveni, hvilket vores advokat er ved at kigge på pt.

    Er der nogen regel/lov der siger at han ikke kan vente med at få sin provision før evt et par måneder før overtagelse?

    Vi har overvejet at ligge et depositum nu (fx 10.000 kroner) også sige, at vi betaler udbetaling 2-3 måneder før overtagelse.

    Ved i om dette på nogen måde kan lade sig gøre?
    Evt kan banken jo stille en garanti på det fulde udbetalingsbeløb.

    Det er bare æv at betale stempel, renter etc på et hus man ikke engang er flyttet ind i.

    #135156
    NultopskatForfatter

    Har du blot accepteret sagsopstillingen fra mægler uden nogen form for forhandling..?

    I det nuværende marked vil lidt forhandling være på plads, eks. som du nævner depositum nu og resten senere, Det kan være dit/Jeres pris forslag. Evt. kunne du også betinge at sælger betaler “rimelige" advokat-(handels)omkostninger. Der er masser af muligheder..

    #135158
    AnonymForfatter

    Selvføgelig har jeg forhandlet.

    Men idag skal vi ind i de afsluttende forhandlinger og der ville jeg gerne have den med et depositum ind, så vi står bedre rent økonomisk.

    Af samme årsag spørger jeg om det på nogen måde i teorien kan lade sig gøre?

    Da vi skrev under på en købsaftale på andet hus, der fik vi afvide at udbetaling plus div udgifter skal falde senest 14 dage efter sælger har skrevet under.
    -Men det var også andre tider, så ved ikke om der er muligheder for dette nu.

    #135164
    AnonymForfatter

    Enten er det en ekstrem lang overtagelses tid eller også må i tjenne meget når “du ender kun med at skulle låne 20000 kr"

    #135166
    NultopskatForfatter

    Prøv at give alle oplysninger, eks, HVORNÅR er overtagelsen, hvornår har I underskrevet købsaftale…?
    Normalt er udbetalingen 5 % af handelsprisen, men husk nu at alt (næsten) kan forhandles.

    #135168
    AnonymForfatter

    Så meget tjener vi ikke, men vi er gode til at være sparsommelige når det virkelig gælder som nu. -Dertil har jeg nogle penge låst, som bliver løsnet deromkring.

    Jeg har ikke lyst til at ligge mere ud på et offentligt forum.
    Men jeg har nu været i kontakt med ejendomsmægleren og er kommet frem til vi ligger et depositum, også betaler udbetalingen samtidig med selve huset.

    Så det er jo super rart… Vi kommer til at spare en hel del i div gebyre, renter etc, ved at gøre det på denne måde.

    #135174
    thsvForfatter

    Bed banken om en kassekredit på 50-100.000 kr, når I skal til at flytte, det er surt ikke at have penge nok til alle de småting man skal bruge i forbindelse med flytningen.
    Vi blev ikke tilbudt denne mulighed ved vores første huskøb, og sad hårdt i det de første år, selvom vi egentlig havde penge nok, vi måtte bare vente på de måneder, hvor de var i overskud.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.