Byggekredit rente

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89549
    AnonymForfatter

    Hej.

    Vi skal til at bygge vores nye hus og er blevet tilbudt en byggekredit på 1.400.000 kr. til en rente på 8,5% p.a. af vores bank ( Alm. Brand). Vi lægger selv 800.000 kr. af opsparede penge i det nye hus og jeg forventer at vi kan bygge det for mellem 1.900.000 kr. – 2.100.000 kr., nøglefærdigt.

    Vi har investeret i aktier i form af ratepensioner til en nuværende værdi af ca. 1.400.000 kr. og har derudover investeringer i form af aktier til en nuværende værdi af af ca. 300.000 kr. Aktiener vil vi ikke af med nu da værdien er faldet kraftigt siden vi investerede (Pengene er efter noget erstatning pga. ulykke). Vi har et nuværende 5% kreditforeningslån på ca. 560.000 kr. Ejendommen vi skal bygge huset er på nuværende tidspunkt vurderet til 1.600.000 kr (et nedlagt landbrug med flere bygninger).

    Vi har begge, min kone og jeg, en stabil indkomst.

    Nå… men nu skal vi som nævnt til at låne 1.400.000 kr. i sammen bank som vi har alle vores engagementer.

    Jeg er af den opfattelse at renten på det tilbudte lån lyder lige i overkanten, for jeg syntes at banken har ret meget sikkerhed i os? Men hvad mener i? Hvad ville i vurdere en fornuftig rente på vores byggelån skulle lægge på?

    Hilsen
    Kent

    #135018
    AnonymForfatter

    Det stemmer ikke med den oplysning jeg fandt her på MyBanker, rente 4,2 % måske er sitet ikke opdateret ?

    #214818
    AnonymForfatter

    Hej Kent.
    De mangler hvis penge, din bank som er i mine øjne utroværdigt med deres “tilbud" på 8,50 % som jeg mildt sagt kalder……
    Du kan får et byggekredit mellem 1,75 % – 4,0% hos mange andre banker som ikke er så grådigt som Al. Brand bank

    Good Luck.

    Vh. anonym

    #214820
    MichaelForfatter

    Hvorfor hive en 6½ år gammel tråd frem Bhoejana? Mon ikke huset er bygget færdigt for længst?

    #214822
    testForfatter

    nok for at klage over omtalte bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.