personfølsomme data

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89528
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har mistet min pung, indholdende visa og mastercard, der dog blev spærret straks jeg opdagede det.

    I min pung lå desuden kørekort samt sygesikringsbevis, og mit spørgsmål, er om mine oplysninger kan misbruges og i givet fald til hvad ?

    Som jeg ser det kan der ikke opnås forbindelse til netbank, div offentlige registre da der i begge tilfælde skal bruges koder, eller digital signatur som der jo ikke ligger oplysninger om i pungen, og hvis de forsøger at bestille vil disse sendes til min adresse pr. post. Så har jeg reelt noget at frygte, og i givet fald hvad ?

    /Kamuzu

    #134794
    AnonymForfatter

    En person der har fået frataget kørekortet for livstid vil være “glad" for dit kort !

    Sygesikringsbevis kan misbruges til mange ting. eks. Låne dyre bøger,plader,DVD på biblioteket og beholde det – Du får rykkerbrevene og regningen.

    #134866
    ahkForfatter

    Hvor jeg bor skal man taste pinkode i forb. m. udlån. Gælder det ikke generelt?

    #134868
    AnonymForfatter

    CPR-nummeret er smart da det gør en masse administration lettere, men det gør det desværre også muligt at lave hel en masse ulovligheder, især sammen med navn og adresse.

    Prøv at ringe til din bank og opgive navn, cpr-nummer/kontonummer og spørge/bede dem om forskellige ting… jeg er bange for du bliver overrasket 🙂 Prøv det samme med din læge…

    http://www.it-borger.dk/sikkerhed/cpr-numre-synlige-pa-nettet/

    Et andet eksempel, jeg har lige været på skitur og lejet ski i sverige, her var sygesikringskortet eneste legitimation. Dvs. hvis jeg brugte dit kort og glemte at aflevere skiene – gæt hvem de tager fat i 🙂

    #134870
    AnonymForfatter

    Jo, man skal bruge pinkode sammen med sit sygesikringsbevis, når man låner bøger, musik, film m.m. på biblioteker i Danmark.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.