Hjælp skat siger man intet kan trække fra i skat ved udgifter ved udlejnings ejendom

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89525
    AnonymForfatter

    Hej håber der er en der kan hjælpe mig!

    Jeg har et hus hvor jeg udlejer lidt af det med ejen indgang og køkken og bad og stue.
    Købte huset for lidt over 2 år siden og fik så også en ny lejer ca ½ år efter vi havde overtaget huset. Der var lidt mangler i lejligheden som jeg så valgte at
    sætte i stand nyt komfur og køleskab da dette ikke kunne mere og nyt gulv i stuen da
    dette også havde taget skade af slidtage gennem årene.
    Endvider har jeg så lidt med vandhander m.m
    Alt dette af ejen lomme men da jeg så ville trække dette fra i skat fortale de mig at
    man kan INTET trække fra men istedet fik en en mer udgift på mit fradrag da jeg jo har en leje indtægt. Endvider har de lavet mit hus om til et 2 families hus selv om det ALDRIG har været det har været en butik engang men blev så lavet om til den udlejnings lejlighed.

    HÅBER der er en der kan hjælpe mig for eller er det sku for dyrt at havde en Lejer!!!

    #134720
    AnonymForfatter

    Hovedreglen ved ejendomme vedligeholdelse kan trækkes fra, FORBEDRINGER kan ikke. Disse kan dog tillægs værdien på ejendommen, og dette er relevant i forbindelse med salg, da avencen dermed bliver mindre. Dette bliver udregnet som købspris plus købsomkostninger plus forbedringer, dette tal fratrækkes fra salgsprisen og denne avance er skattepligtigt. Der er mange retsager om vedligeholdelse/forbedringer. De ting du nævner ser jeg også som forbedringer og dermed kan de ikke trækkes fra. Omkostninger som kan betegnes som vedligeholdelse er maling af træværk, løbende maling osv. Vedligeholdelse “giver ikke merværdi" men søger for at ejendommen ikke forfalder.
    Jeg tror mange ville synes det var en lidt for god forretning at købe “skod" total istandsætte det og kunne trække det hele fra…

    Håber dette kunne hjælpe “lidt" ellers kan man altid lægge sag an, men de ting du nævner er jeg sikker på vil blive betragtet som forbedringer. Ellers kan du søge på http://www.domstol.dk jeg er sikker på der er mange sage du kan søge inspiration I.

    #134722
    AnonymForfatter

    Eventuelt kan du overvejen hvilken beskatning du bruger. Personskat anvendes hvis du ikkr angiver andet. Du kan også vælge virksomhedsordningen eller kapital afkast ordningen. Kort personskat har en skatteværdi på ca. 33 % for renter(kommuneskat plus sundhedsbidrag), virksomhedsordningen giver fuld fradrag for renter men kan være lidt mere svært at “styre" kapital afkastordningen giver ikke fuld fradag. Du kan google mere om dette og så tage beslutning (det var til det du skrev med mindre fradag pågrund af leje indtæger.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.