omlægning af realkredit

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89522
    AnonymForfatter

    Hej Eksperter,

    Jeg kunne godt tænke mig og vide om det kan betale sig og omlægge realkreditlån på 1.383.000 for at afdraqe på et boliglån på 450.000..

    Jeg har nu et Rentetilpasning med renteloft på 5%, Afragsfrihed.

    Kan det betale sig gøre noget ved dette??

    Håber på nogle rigtigt kompetente svar.

    scheff

    #134700
    thsvForfatter

    Det kan det formentligt godt.
    Men omlægningen bliver jo til Flekslån, vælg f.eks. F3-lån, hvor renten er kendt i 3 år.
    Få samtidig en ny vurdering af din ejendom, måske hele dit lån kan blive et Realkreditlån.
    Men ellers er kursen formentlig i omegnen af 90 på dit nuværende lån, så der kan bankes ca. 120 af restgælden ved en konvertering. Så hvis dit nye lån optages på den gamle hovedstol kan restgælden på denne jo formindskes med de 120.000 kr efter betalte omkostninger.

    Men forhør dig i din bank eller realkreditinstitut, de kan jo vejlede dig.

    #134704
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar.

    vil du sådan umiddelbart anbefale flekslån F3?

    scheff

    #134708
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan ikke forstå at nogen tør gamble med disse F1,F2,F3 osv.

    Jeg ville personlig sove mest roligt og trygt med et godt gammeldags lån, der løber over 30 år, hvor renten ligger fast. (Har selv kun andelsbolig uden gæld).

    Godt nok forventer man lavere renter i de næste par år, men når først denne krise er overstået og der kommer lidt gang i økonomierne, så forventer mange økonomer og eksperter en betydelig inflation måske helt op i nærheden af 10% eller mere, hvorved renteniveauet som følger heraf også stiger. Grunden til dette skyldes ifølge eksperterne, at mange af de store lande i øjeblikket gældsætter sig med rekordfart for at få gang i hjulene. Og husk for 30 år siden var renten i Danmark over 20%, men så galt går det nok ikke denne gang, men 12-13% er da ikke utænkeligt.

    Hvis dette kommer til at holde stik, så ville det være dejligt med et obligationslån, hvorved gælden kan reduceres betydeligt, hvis og når kurserne falder.

    #134710
    thsvForfatter

    Ja, ville med glæde lægge om til F3-lån, da der er en kursgevinst og renten pr. lånt krone er meget lavere.
    Jeg forstår ikke, at folk ønsker at betale 6-7% i rente på deres lån, når man kan nøjes med under 4%, begge satser selvfølgelig plus bidrag. Ved samme nettoydelse får du jo banket det banklån meget hurtigere af.
    men hvis du er bekymret over hvor højt din variable rente kan stige, så skal du selvfølgelig beholde dit dyre lån.

    #134712
    AnonymForfatter

    Hvordan ser det så ud for mig hvis jeg har et 6 % på realkreditten .

    Som jeg forstår det er f3 lånet inkonvertertbart ? ville det være god forretning at omlægge det og ville der være en kurs gevinst i øjeblikket ?

    #134714
    thsvForfatter

    Hvad er din tidshorisont?
    Og dine forventninger til renten.
    6% er jo tæt på kurs 100, så ikke de store kursgevinst, men derimod en massiv nedgang i renten, ved samme netto-ydelse kan der jo afdrages 15.000 kr yderligere pr. lånt million og år.
    Kursen på F3-lånet har kun betydning ved en senere omlægning, så skal du bo i huset i mindst 3 år, så er det ikke en risiko. Er du i tvivl så vælg F2-lån istedet, men skal så refinansieres i dec. 2010 (til kurs 100). Ved de nuværende kurser er obligationsmængden bag et Flex-lån jo mindre end den kontante restgæld.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.