Har du haft problemer med at skifte bank?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89518
    AnonymForfatter

    Bankerne har lavvande i kassebeholdningen, og derfor stilles der større krav, når kunder forsøger at skifte fra en bank til en anden. Således oplever flere, at de bliver afvist, når de forsøger at skifte bank.

    Vi er journaliststuderende på Syddansk Universitet, og vi vil gerne tale med nogen, der har oplevet den situation. Vi vil lave et TV indslag, som skal handle om en person eller flere personer, der har haft bøvl med bankmanden ved bankskifte. Optagelserne skal foregå d. 10. og 11. februar, men har du ikke tid på de datoer, så må du meget gerne kontakte os alligevel, så kan vi finde en vej uden om det.

    Vi er som sagt studerende, og vi producerer indslaget i forbindelse med en studieopgave. Indslaget bliver således ikke bragt på TV, men det bliver lagt ud på vores hjemmeside:
    http://www.tvnyheder.dk

    Har du selv haft problemer, når du ville skifte din sparekasse ud, eller kender du nogen der har, så vil vi meget gerne kontaktes hurtigst muligt.

    Med venlig hilsen, og tak

    Daniel Rasmussen og Claus Kirkegaard, Center for Journalistik, Syddansk Universitet

    Vi kan kontaktes på mail: drasm08@student.sdu.dk
    clkir08@student.sdu.dk

    eller telefon 28519722, eller 61330606

    #134614
    AnonymForfatter

    hvad skulle problemet/problemerne være i forhold til at der skulle være “lavvande i kassen"?

    mener du kunder på vej væk fra en bank?

    #134628
    AnonymForfatter

    Jeg har et par spørgsmål, som jeg synes kunne være interessante at få svar på:

    Hvad vil I opnå med det?

    Er det endnu et forsøg på at gøre bankerne til skurker?

    Bankerne får i dag “tæsk" fordi de har tilbudt lån ud til kunder som ikke kan betale deres ydelse. Jeg kan ikke se problemet i, at de i dag har gjort sig nogle erfaringer rigere og dermed skruet ned for udlån.

    Jeg kan sagtens se at det er et problem for mange uforskyldte mennesker, men jeg kan intet sted se at det er bankernes problem.

    Synes det kunne være mere interessant med andre historier – som ikke alle andre medier bruger – i stedet for at bruge luder- og sensationsjournalistik. Ved at adskille sig fra det, kunne jeres hjemmeside måske være et besøg værd 🙂

    #134632
    AnonymForfatter

    Fuldstændig enig med ovenstående.

    Den der case-baserede journalistik, population n = 1, er direkte statistisk uredelig og død trættende i mediebilledet.

    Journalister har for vane at hive et enkelt tilfælde frem, som de herefter generaliserer op til hele den danske befolkning.

    Totalt intetsigende.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.