Befordringsfradrag………

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89500
    AnonymForfatter

    Hej Alle.

    Er man berettiget til befordringsfradrag hvis man har firmabil med egenbetaling ???

    Jeg har fundet noget på SKAT´s egen hjemmeside og der synes jeg at reglerne er lidt tvetydige, men døm selv….:

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=103986&vId=202190&search=befordringsfradrag¤firmabil

    Eller skulle jeg være så heldig at der sidder en ekspert derude et sted…

    Michael

    #134466
    AnonymForfatter

    så ring dog til skat og spørg, det er da ikke så svært.

    #134470
    AnonymForfatter

    Weeeeee a.k

    Har du virkelig skrevet det indlæg helt alene……???

    Flot, men kan anbefale dig at købe noget Samarin, de har det på tilbud i Netto….

    Det kunne jo være at Skat, som det ofte sker, har ligeså forskellige svar som det antal gange du ringer til dem….(det er prøvet)….

    Men muligheden er jo også at der sidder en skatteteknisk person herinde der havde mere mere tjek på det end Skat havde eller ???

    Hvis ikke du kan komme med andet end sure opstød synes jeg du skulle holde dig for god til at skrive…..

    Michael

    #134472
    AnonymForfatter

    Du kan ikke få befordringsfradrag når du har fri (delvis fri) bil stillet til rådighed fra din arbejdsgiver.

    En eventuel egenbetaling kan reducere den skattepligtige værdi af fri bil.

    Har du til gengæld fri bil mod aftalt bruttolønsnedgang, har du hverken ret til befordringsfradrag eller reduktion af den skattepligtige værdi af fri bil med den aftalte bruttolønsnedgang.

    Håber du blev lidt klogere….

    #134474
    AnonymForfatter

    Hej Thomas…

    Jo det gjorde jeg for så vidt, men……….

    Og der er et men og det er at man, iflg. KPMG, reelt ikke har ret til fradrag, men man kan i en bil med egenbetaling kan trække befordring fra hvis man samtidig sætter din indkomst op med et tilsvarende beløb….

    Og lige den pasus er der ikke nogen der endnu har kunne give mig en forklaring på…
    Jeg kan heller ikke lige se hvad det skal gøre godt for, kan du ???

    Michael

    #134478
    AnonymForfatter

    det kommmer sku an på hvilken skat afdeling, du har, den jeg har, der har jeg sku aldrig hft problemer, jeg ringer sku tit, da min skatte seddel aldrig passer, de kan bare ikke regne,

    #134480
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Det betyder, at hvis du f.eks. har befordringsfradrag på 10.000 kr., så skal de 10.000 medregnes til din personlige indkomst til en marginal beskatning på 63% d.v.s. 6.300 i skat. Du har så samtidig fradrag for befordring på 10.000 kr. som ligningsmæssigt fradrag. Fradragsværdien heraf er 32% d.v.s. 3.200 kr. i sparet skat. Det koster dig altså 3.100 kr. i skat netto at få et befordringsfradrag.

    Det er altså ikke nogen specielt god idé!!

    #134482
    AnonymForfatter

    Hej Thomas….

    Ja man skal sgu tænke sig grundigt om…

    Desværre synes jeg ind immelm at Skat regler er mere end besværlige, men igen godt der er hoveder der fatter hvad de skriver for som tidligere så tror jeg ikke altid deres egen medarbejdere fatter det hele selv…

    Hm det er lige før man skal anskaffe sig en revisor til at lave ens selvangivelse og forskudsreg…*GGGG*

    Men takker for de grundige svar….

    Og til a.k så skal du ikke bevæge til til skattecenter København for de fatter nada af hvad deres egne regler er ind imellem (og ja det er mærket på egen krop, med dertil bøde for omgåelse af skattelovgivningen)

    Michael

    #134484
    AnonymForfatter

    så er det er jo godt jeg har nordsjællands skatte center, som ligger i kratbjerg, men tak for rådet

    #196816
    AnonymForfatter

    hvordan kan det så være, at hvis man er samkørende med andre og ikke har nogen udgift kan få fradrag og man som sælger med fri bil uden omkostninger ikke kan, det kan ikke være rigtigt.

    #196820
    AnonymForfatter

    kommer til at tænke på: Hvad med dem som jobber derhjemmefra 1-2 dage ugentligt. Kan de fratrække kørsel for alle dage ?
    PS! Arbejdsgiver fortæller ikke skat, hvor medarbejderen arbejder henne.

    #196822
    testForfatter

    Man modtager fradraget samværene har du stadig en omkostning. Du modtager befordringsfradraget pr km ikke per omkostning.

    Ud fra samme logik sku der jo være forskellige satser pr bil mærke og lavere sat når du løb.

    #196840
    AnonymForfatter

    Uanset hvordan man modtager fradraget, kan passagerene ikke have nogen omkostninger hvis det ikke er deres bil, men stadig få fradraget, helt urimeligt og en grov forskelsbehandling.

    #196842
    MichaelForfatter

    Reglerne for befordringsfradrag er lavet så enkle som muligt for ikke at komme ud i et bureaukratisk helvede. Derfor sidestilles samkørende med selvkørende og man kan nok med rimelighed antage, at langt de fleste samkørende har en omkostning ved det – fx. ved at man betale ejeren af bilen noget for at køre med. Anderledes er det naturligvis hvis man er samkørende med manden eller konen hvorved der reelt ingen meromkostning er, men som sagt kan man ikke gå ned i små detaljer og kræve dokumentation for hvordan man præcist transporterer sig og herved give forskellige fradrag for reelt er det alligevel umuligt at kontrollere.

    Derudover er befordringsfradraget et positivt element generelt der øger arbejdskraftens mobilitet og det er noget samfundet som helhed har gavn af.

    JET45: Man er ikke berettiget til fradrag for hjemmearbejdsdage.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.