Nykredit

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89482
    AnonymForfatter

    Jeg læste med interesse, at Tænk havde kåret Nykredit som boligejeres billigste bank og tænkte, at der ville jeg da så gerne flytte hen. Men Tænk har da vist ikke undersøgt tilgængelighed/service hos Nykredit, for det er ganske svært at komme i forbindelse med dem, og næsten umuligt, hvis man ikke opogiver sit CPR-nr (hvilket jeg da ikke har intention om).
    Så: Hvis man også sætter pris på god service, så er det nok ikke Nykredit man skal henvende sig til.
    Spørgsmålet er så bare, hvor i alverden jeg finder en bank, som både har en fornuftig service, og som også er konkurrencedygtig?
    Er der nog, som kan hjælpe?

    #134318
    AnonymForfatter

    du kan ikke blive kunde i nogen som helst bank uden at opgive dit CPR nummer. Din nuværende bank kender det også…

    #134322
    AnonymForfatter

    Det ved jeg godt. Men når det stadig drejer sig om en forespørgsel, burde cpr-nr. være unødvendigt.

    #134336
    AnonymForfatter

    Du skal tjekkes for din kreditværdighed og din folkeregisteradresse og det er nemmest at gøre dette via CPR.dk og RKI. Selv måtte jeg indscanne PAS-side (med CPR-nr) og sende til min bank ifm en forespørgsel.

    #134338
    AnonymForfatter

    På det tidspunkt, hvor jeg endnu ikke havde talt med en medarbejder hos Nykredit – bortset fra deres såkaldte Kundeservice – vil jeg naturligvis ikke opgive cpr.nr. Det er jo klart, at hvis jeg beslutter at indgå i forhandlinger om bankskifte, ja så skal de naturligvis have mine data. Men en tilfældig kundeservice-medarbejder, som end ikke aner om jeg er kunde i banken, skal naturligvis ikke bruge mit cpr-nr for at lægge en telefonbesked til en navngiven person. Det er da nærmest idiotisk ………. (jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok i mit første indlæg – sorry!

    #134340
    AnonymForfatter

    Hvad nu hvis nykredit har opdelt deres kunder i cpr-orden? Så skal kundeservicemedarbejderen jo bruge dit cprnr til at finde en kunderådgiver eller andet.

    JEg fatter ikke problemet i at oplyse sit cprnr når det enten er til en offentligvirksomhed (kommunen) eller i dette tilfælde en bank.
    Uhhh de tjekker dine data og stjæler dine penge… Hvad er du så bange for?

    Det er da klart man ikke skal oplyse sit cprnr til tilfældige personer mm, men til en kommmende bank, come on, det sker der sq intet ved!

    #134344
    thsvForfatter

    Jeg prøver lige samtalen hos Nykredit:
    Goddag, det er Anna Jensen!
    Hej, Anna, hvor bor du, hvor gammel er du, og står du i RKI?
    Jeg bor på havnevej 17 i Næsby, er 24 år og har ingen gæld.
    OK, hvad kontoform skal du bruge?
    osv.

    Er da meget lettere, at oplyse sit CPR-nr. så kunden entydigt kan registreres udfra adresse- og kredit-oplysninger. Min internetbank og forsikringsselskab spørger da osse gerne om CPR-nr. for at være sikker, at det rigtige “Børge Jensen", de har fat i.

    #134348
    HalliHalloForfatter

    Advarsel til potientielle Nykreditkunder:

    Hold jer for guds skyld væk fra NykreditBank og hvordan det kan være kåret som den billigste internetbank er mig en gåde, når den giver sølled 2% i rente på lønkontoen, hvotil kommer deres mærkelige transaktionsgebyrer på 0,75 kr. pr. postering.

    Jeg oplyser næsten af princip aldrig mit CPR-NR til banken, og hvis de spørger om det, så siger jeg blot at jeg spørger generelt på en andes vegne.

    #134350
    AnonymForfatter

    vi er helt enige… jeg er så ked af at MyBanker har Nykredit Friværdikonto liggende nr. 1 på listen over boligkreditter hvis man søger på renten… det gør den KUN fordi deres nedrige løbende provision af maksimum/transaktionsgebyr osv osv osv osv osv ikke er med i renten…

    TÆNK plejer at lave gode ting men deres beregninger omkring den billigste livsforløbsbank MÅ være sponseret af Nykredit..

    #134354
    AnonymForfatter

    Jeg fatter ved gud ikke, hvorfor det er et “problem" at oplyse CPR nr. til det offentlige og til banker og forsikringsselskaber. Køber du bil SKAL CPR nr. oplyses til forhandleren. Jf. Hvidvaskningsloven skal banker idag kræve billed-dokumentation ifa scanned PAS-side.

    Da jeg arbejdede indenfor det offentlige i DK, var der personer der udstregede CPR-nr fra Girokort o.lign. og besværliggjorde betalingsregistreringen. Mange gange måtte vi hensætte pengene på en mellemregningskonto

    Jeg bor i GR og har et AFM-nr (svarer til CPR), hvor AFM skal opgives til EL,vand,telefon,forsikring,bilforhandler mm. hvilket er ganske naturligt for alle.

    #134358
    HalliHalloForfatter

    Kalimera Bo!

    Der er vist temmelig meget du ikke forstå, så det undrer mig da ikke.

    Jeg oplyser kun CPR-NR., hvis det direkte kræves, men hvis jeg spørger om noget forholdsvis generelt noget, så kunne jeg da aldrig drømme om at opgive det.

    I denne tråd kunne jeg forstå at Nykredit anmoder om CPR.NR., hvis man blot spørger om muligheden for at blive kunde eller lignende og i et sådant tilfælde kunne jeg da aldrig drømme om at oplyse det. Det kan jeg da ikke se noget formål med overhovedet.

    Måske du i øvrigt burde overveje at flytte fra landet, da det dels er på fallittens rand, dels hører man at befolkningen, især de unge er, skide utilfredse med forholdene generelt i landet. Det er vist også det land i hele EU med den dårligste økonomi og størst gæld, hvorfor renteniveauet som følge heraf er næsten dobblet så højt som andre steder. Investorerne forlanger en vis risikopræmie.

    #134360
    Sigurd (2)Forfatter

    Hvis man ønsker personlig betjening, skal man holde sig fra Nykredit. Jeg har haft dem i tre år pga. personalekonto, men aldrig talt med den samme medarbejder. Nykredit bruger CPR-nummeret som nøgle i netbanken, og hvis man har angst, skal man holde sig fra dem.
    Jeg har nu BRF Bank, som giver den højeste rente på lønkonto, selvom den er faldet 1,75% siden december. Der er kun gebyr i pengeautomaetr, som jeg aldrig bruger udover i udlandet.

    #134372
    AnonymForfatter

    Hurra ………. Jeg må alligevel have udtrykt mig klart på et tidspunkt, for Hallihallo udtrykker helt præcist det, der var min pointe.

    I rest my case …….

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.