En rådgiver, hjælp mig lige!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Morten F.Forfatter
    Indlæg
  • #89479
    Morten F.Forfatter

    Hej!
    Jeg har lige købt et sommerhus, der har været bestilt i næsten 2 år. Det samme har belåningen i banken, de har altså i lang tid været klar over overtagelsesdato.
    I forbindelse med lånesagen, opretter banken en køberkonto som bruges indtil lånene er på plads.Bankrådgiveren klokker lidt i papirarbejdet, så kreditforeningslånet først kommer hjem 16 dage efter overtagelsesdato.Restfinanseringen (de 40 %) bringes først i orden efter 45 dage. I forløbet ser jeg, at renten på køberkontoen er mere end det dobbelte end den bestilte belåning, så jeg spørger rådgiveren om dette kan være rigtigt og vedk. siger at dette modregnes til slut!
    Efterfølgende får jeg nu besked om, at de henholdsvis 16 og totalt 45 dage er normal ekspeditionstid i sådan en sag, så der kan ikke refunderes renter.
    Jeg spørger så: går ekspeditionstiden ikke forud for en kendt overtagelsesdato? – hvis det virkelig er rigtigt at kunden skal straffes med en dobbelt rente i en periode, skal dette så ikke oplyses? Jeg har jo ikke set på noget papir, at jeg kunne forvente en køberkonto i en længere periode til dobbelt pris!!
    Håber nogen kan fortælle mig, hvad der er standard proces…..

    #134456
    AnonymForfatter

    Hej

    Umiddelbart lyder det underligt at finansieringen ikke er på plads il overtagelsen, da der ikke burde være nogen tidsmæssigt begrænsning når banken har kendt overtagelsestidspunktet så længe..

    Du nævner noget med dobbelt rente i nogle dage? Tænker du her på en rentesats som er dobbelt så høj, eller på at der betales rente to steder??

    En ekspeditionstid på 45 dage, hvis dette inkluderer tinglysning, kan godt være “normal"..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.