Skifte bank til Skandia Bank

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #113392
    AnonymForfatter

    Ja, jeg er kunde i Skandiabanken og jeg er ikke ansat eller ligende, men det er den bedste bank jeg har haft.
    Der er intet kanon-salg over for én og du får hellere ikke “rådgivning" (læs: salg). Så du skal selv holde dig lidt orienteret om hvad du vil. Men alt er jo næsten gratis i banken, så du kan vælge og vælge om igen, for det koster ikke noget.
    Jeg har også deres boliglån – genialt, lav rente (for et lån) og når jeg sætter penge ind på kontoen så får jeg den samme rente.
    Handel med værdipapirer via pc-bank er nemt og lige til og der er ingen depotgebyrer, så hvis man har en masse småposter af forskellige værdipapirer så bliver man ikke bestjålet ligesom i de alm. banker.
    så jeg kan kun anbefale den og jeg har haft den i nogle år.

    #113422
    AnonymForfatter

    Min fejl. Det er via rejsechek og ja, måske var den også hurtig, da det ikke er egen erfaring, men gennem andre, alligevel mente jeg det var vigtigt at nævne, da man kun hører godt om Skandiabanken og skal have det med, som kan give en generel vurdering, men jeg har vist heller ikke kun nedgjort dem, da jeg selv en dag sagtens kunne finde på at bruge dem i et vist omfang, når friværdi og økønomisk overskud gør at man kan komme indenfor i varmen igen. Men det ændrer ikke på min opfattelse af, at Skandiabanken er for dem med + på kontoen og ikke for den generelle dansker. Så ville de alt andet lige have haft flere kunder.

    #113424
    AnonymForfatter

    Kan man godt få åbnet en konto uden at rykke alt over i den. Har behov for at sætte penge ind kontant nemlig. Kunne dog godt tænke mig at mine aktier og lidt sparepenge kom derover og stå.

    #113426
    AnonymForfatter

    Ja, det var sådan jeg startede… og der gik kun et par måneder, så brugte jeg kun min gamle bank til checks. Tak til TB der fik rettet den der op med kurserne. Jeg følte mig røvet med tilbagevirkende kraft i ca. et døgn. 😉

    #114206
    AnonymForfatter

    Der har på et andet indlæg været spurgt om hvordan man flytter sit billån til Skandiabanken, hvis man vil skifte til denne bank, men fandt ikke svar for dette.
    Er der nogen der her kan svare på dette?
    I det anden inlæg skrev vedkommende at Skandiabanken siger der er gratis at flytte billånet, men han fik papirer som om det var et nyt billån han skulle optage, med gebyrer osv.
    Er der nogen der har kendskab til dette da jeg selv overvejer at skifte til Skandiabanken, men har et eksistrende billån.
    På forhånd tak for svar.

    #114232
    AnonymForfatter

    Billån flyttes også via deres hjemmeside. Bilen må maks være fem år gammel og skal være betalt ud inden den er otte. De gebyrer der skal betales er til det offentlige. Dvs 1400 til fast tinglysningsafgift + 175 til bilbogsoplysning.

    Det er som at ansøge som et nyt mere eller mindre men hvis du er i tvivl kan du ringe til dem.

    #114402
    SoleilForfatter

    Vi skiftede til SkandiaBanken for et par år siden – deres rente og gebyrpolitik var bedre. Og vi har været godt tilfredse.

    Men det er klart, man kan ikke få højere rente og lavere gebyrer, uden at det koster. I Skandiabanken er prisen, at overtrædelse af deres regler (herunder overtræk) medfører et automatsvar fra computeren. Der er ikke ressourcer til individuel behandling.

    Så personer, som kan og vil styre deres økonomi selv, skal skifte bank, men personer, som “af og til og uden egen skyld etc. etc" laver overtræk eller andre uregelmæssigheder, og som bliver fornærmede, når de får at vide, at det koster altså, skal lade være. Disse personer må i stedet affinde sig med lavere rente i andre banker. Her kan de så yderligere få “personlig rådgivning fra en bankrådgiver" = møde med en sælger af bankens produkter, ofte får han eller hans afdeling direkte provision af sit salg. Det kan man ikke i Skandiabanken.

    Vi har altså skiftet, vi er godt tilfredse, vi er ganske almindelige mennesker uden nogen som helst kontakt med bankverdenen udover kunderelationen. Men vi har styr på vores økonomi, og vi kigger på, hvad en bank giver i rente. Derfor flytter vi konsekvent, når det kan betale sig, senest har vi flyttet en del penge fra vores konto i SkandiaBanken til Northern Rock.

    Alt kan jo ske, og enhver kan komme uforskyldt i personlig nød og ulykke. Men det er altså ikke bankens skyld, en bank er – ligesom et supermarked – en virksomhed der skal tjene penge, inden for lovens rammer og dernæst inden for de regler, den selv opstiller og annoncerer for sine kunder, som er frit stillede, de kan vælge, hvad bank de vil.

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.