Skifte bank til Skandia Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 37 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86995
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der nogen, der har ris/ros mht. at skifte til Skandia bank ?

    Med gode hilsner

    Michael Matz

    #105198
    AnonymForfatter

    Jeg har lige gjort det, selvom der var både +’er og -‘er.

    Plus
    o Renter og gebyrer ligger i ‘den flotte ende’.
    o Meget overskueligt hvad deres service består af (er den beskrevet på nettet, så er den der – ellers ikke)
    o Homebanking fra BEC – det er det bedste jeg har set (godt nok ikke nyeste version hos Skandiabanken)
    o Klare servicemål. Du får reelle og hurtige svar (ikke særligt uddybende og kun på hvad du spør om)

    Minus
    o Lav-service – ikke fornemmelse af ‘samarbejdspartner’, men mere som indkøb af plastic-inpakket produkt i Netto.
    o Kun få produkter. Min Indexkonto vil de ikke tage og erhvervskunder har også svært ved at få opfyldt behovet.
    o Du blir ikke kendt, så hvis du skal snakke med dem om noget, så er det forfra hver gang.

    #105200
    AnonymForfatter

    Jeg skiftede for et par år siden og har sparet mange penge. Jeg har kun ros til overs for Skandiabank.

    Alt kan klares nemt på nettet eller via telefon.

    #105202
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der nogen der kan fortælle mig om +/- vedr. bolig prioritetslån Maxrente hos Skandiabank, jeg overvejer i øjeblikket at skifte fra BG Bank/RD rente og gebyr jungel. Er meget usikker på om det hele er så godt som det ser ud.

    Med venlig hilsen

    Michael Matz

    #105236
    ThomasForfatter

    Jeg skiftede til Skandiabank for ca 1 år siden og er særdeles tilfreds. Det er dejligt at slippe for at betale for Jyske Banks glaspaladser og dyre kontorindretninger.
    Alt er fuldstændigt gennemsigtigt efter princippet “what you see is what you get".

    #111188
    AnonymForfatter

    Skandia rules… Har KUN ros, og de mange interessante gebyrer de andre banker har savner jeg slet ikke. Dog kunne jeg ikke overføre udenlandsk valuta til en Dansk US konto, men det er da også bare en overkommelig detalje.

    Ikke personlig betjening… NOT a problem! De er søde og rare i telefonen, og ikke mindst effektive. Dog ville jeg gerne have at konti var interskandinaviske, så man kunne modtage betalinger fra SV og NO. Har foreslået Skandia det, og de lød ad en lille smule interesserede.

    #111214
    JydenForfatter

    Vil Henrik løfte sløret for hvar han har valgt at have sin Indekskonto. De højeste renter jeg har fundet er 4,25 % i Morsø Sparekasse og Frøselv Mollerup Sparekasse. Er der nogen der kender bedre renter ?

    #111220
    AnonymForfatter

    Vi skiftede til Skandia banken for et halvt år siden, og jeg kan kun sige at det fungerer helt perfekt, dog har vi ikke prøvet at låne penge endnu f.eks. billån eller boliglån. Jeg kunne måske forestille mig at det ville være rart med personlig betjening i forbindelse med lån, hvis man ikke lige er så velbevandret i det økonomiske, men som sagt vi har ikke prøvet.

    Så ros fra os til Skandiabank

    #111226
    AnonymForfatter

    Jeg er relativ ny kunde i Skandiabanken, fra primo i år, men er meget tilfreds!

    Jeg har kun indskud, ingen lån og forventer ikke at optage lån, da jeg har valgt ikke at ville leve mit liv på gæld, med de for- og bagdele dette måtte have. Undtagelsen er et fastforentet konvertibelt standard realkreditlån, d.v.s uafhængigt af diverse banker.

    Jeg har valgt Skandiabanken på grund af den positive omtale der har været af den, ihvertfald af de debatører jeg finder seriøse og troværdige i dette fora.

    Tidligere kunne man søge efter debatindlæg med specifikt indhold, f.eks. om Skandiabanken, på mybanker.dk, men det er ikke lykkes for mig at genfinde denne funktion; det er iøvrigt en fundamental mangel når man ønsker overblik over et specifikt emne / område på “debatten"!

    Jeg er specielt glad for skriftligheden, m.h.t. Skandiabanken, d.v.s. at når man stiller en konkret spørgsmål, får man en konkret svar på skrift, hurtigt, nemt og smertefrit; diverse verbal smalltalk fra bankrådgiverne kan jeg ikke bruge til noget.

    #111234
    MaForfatter

    Har været kunde i Skandia i flere omgange, for jeg blev nødt til at skifte til Jyske Bank for 3 år siden.

    Skandia vil ikke tilbyde mig en mellemfinasiering på en ny lejlighed før jeg havde solgt min gamle lejlighed (dengang gik det meget stærkt med at sælge og købe)…. Så blev jeg nødt til at skifte, hvilket kostede mange penge i gebyr + overrente.

    Nu har jeg fundet en dejlig og stor lejlighed, som ikke skal skiftes forløbigt… og derfor er jeg skiftet tilbage til Skandiabanken, for de er billigere end de fleste banker.
    Deres service er fin, bare man ikke skal bruge en mellemfinansiering før man har solgt (hvilket er nok fornuftigt i dag).

    #111238
    AnonymForfatter

    Vi har haft Skandiabanken i 5 år og er yderst tilfredse. Ingen problemer med bankskiftet, Skandia ordene alt og budgetkonto mv. uden problemer.
    Vi har også boligx lån og det fungere perfekt.
    Når vi har haft behov for kontakt, kan man altid ringe og få personlig betjening eller skrive og så ringer de op inden ½ time.
    Vi har altid fået hurtig, god og kompetent betjening, er faktisk blevet overraskede over, hvor meget service vi faktisk får

    #111248
    AnonymForfatter

    Jeg har har anvendt Skandiabanken gennem flere år – og har været fint tilfreds. De har en høj indlånsrente og deres ret enkle koncept opfylder fint mine behov.
    Men!
    I fredags fik jeg for første gang en rigtig dårlig oplevelse med Skandiabanken. Jeg har en Alt-i-ét konto uden kredit, og da en større indbetaling til mig var nogle dage forsinket blev min konto overtrukket med ca. 1.000kr. fordi en Betalingsservice overførsel blev trukket fra min konto.
    Samme dag som kontoen blev overtrukket spærrede Skandiabanken uden varsel mit Visa-Dankort og sendte mig et brev herom samt hævede et gebyr på kr. 100.
    Samme dag fik jeg yderligere et brev fra dem om at de havde tilbageført min betalingsservice-betaling p.g.a. manglende dækning. Denne “service" beregnede de sig kr. 250 for at udføre.
    Jeg venter nu på svar fra Skandiabanken om hvornår de ophæver spærringen af mit kort – hvilket de formentlig også tager et gebyr for!
    Dette er åbenbart bagsiden af medaljen, og en sådan oplevelse kan godt få mig til at overveje at finde et andet pengeinstitut.

    #111256
    fk2001Forfatter

    Dette er åbenbart bagsiden af medaljen, og en sådan oplevelse kan godt få mig til at overveje at finde et andet pengeinstitut.Jeg vil med det samme sige at du ikke bliver alene om at skifte bank, hvis skandiabanken ikke gør skaden god. Det er bestemt ikke en måde at behandle en kunde på. Jeg var i øvrigt af den opfattelse at man automatisk fik 10.000 kr i kredit når man blev bevilliget et dankort. Det står da på deres website.

    Kopi fra Skandiabankens website fundet under Visa/Dankort + Dankort.

    “Kredit
    Som udgangspunkt får kunder, der bestiller og får bevilget et betalingskort til deres Alt i Et-konto en kredit på 10.000 kr. tilknyttet kontoen. Kreditten afhænger af en automtisk kreditvurdering.

    Kreditten oprettes gebyrfrit og du vælger naturligvis selv, om du vil benytte den, eller om den skal slettes fra kontoen. Du kan også ansøge om en større kredit – det kan du læse mere om her (link til Alt i Et-konto med kredit), hvor du også kan se rentesatsen m.v.
    "

    Det forstår jeg sådan, at man selv skal framelde sig kreditordningen hvis man ikke ønsker den.

    Jeg forventer at jeg har en sådan kredit på baggrund af ovenstående. Men jeg har da godt nok aldrig undersøgt det, og det fremgår ikke umiddelbart af kontoen, så måske har jeg ikke….. Jeg synes at du skulle sende dem en e-mail hvori du gør rede for dette, og spørger om hvorfor de har handlet som de har.

    Jeg vil følge dette nøje og overveje min fremtid hos skandiabanken såfremt de ikke kreditere dig for dine eksta udgifter inkl. hvad dette måtte koste dig mht. din PBS tilbageførelse.

    Følg venligst op under dette indlæg.

    #111266
    AnonymForfatter

    Til FK2001

    Tak for dit svar på mit indlæg.
    Jeg var ikke opmærksom på at Skandiabanken på deres website har den information om automatisk kredit på kr. 10.000
    Jeg har aldrig bedt om en kredit, og har aldrig fået foretaget nogen form for kreditvurdering af banken.
    På baggrund af dit indlæg vil jeg kontakte Skandiabanken og bede dem tilbageføre de udgifter de har påført mig, og vil herefter vende tilbage til dette debatforum med deres svar.

    I går modtog jeg en mail fra Skandiabanken med følgende ordlyd:

    Tak for din henvendelse.

    Vores kreditafdeling har åbnet dit kort, jeg skal dog indskærpe vores kreditpolitik. Vi acceptere ikke et overtræk.

    Med venlig hilsen
    SkandiaBanken

    (stave kan de åbenbart heller ikke:-)

    #111274
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke kunde i Skandia banken, men hvem kontakter man om dette?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.