Flytning af Ratepension

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Frk.MadsenForfatter
    Indlæg
  • #89467
    Frk.MadsenForfatter

    Er der nogen her, der er kyndige udi mulighederne for at flytte en ratepnsion oprettet i en bank. Jeg blev temmelig træt af at se udbyttet for 2008. 25 % minus………..Og der har ikke været specielt gode år før det herrens år 08.

    på forhånd tak!

    #134200
    LMAForfatter

    Flytning af ratepension fra en bank til en anden er ganske simpel, idet du har mulighed for og medtage din negative PAL-saldo. Dette kan du ikke på alle ordninger i forsikrings-/pensionsselskaber!

    Vær dog opmærksom på, at det er de færreste banker – om nogen overhovedet – der kan fremvise positive resultater på deres puljer i 2008.

    #134204
    Frk.MadsenForfatter

    Tak for din melding. Jeg er klar på, at 2008 har været speciel. Og min utilfrdshed stammer ikke bare fra i år, men generelt er nuværende bank bare belvet rigtig middelmådig på alle områder, så jeg er i gang medat skifte alle mine bankforhold. Og faldt så især over dette. Jeg bemærker mig iøvrigt også her på siden, at andels/sparekasserne ser ud til generelt at give de bedst afkast på ratepensioner…….

    #134448
    AnonymForfatter

    Findes der en oversigt over resultater om pensionsafkast for 2008? dvs sammenligning imellem forskellige banker, puljer, osv. Jeg er også noget træt over en 25% minus resultat hos en bank imens en anden pensionsopsaring ‘gav’ et nogenlunde nul resultat. Et eller andet sted er banken ved at miste troværdigheden.

    #134462
    AnonymForfatter

    http://www.morningstar.dk/ Her kan du finde sammenligninger mellem de forskellige aktiepuljer.
    Da jeg omsider fik taget mig sammen til at regne ud, hvad omkostningerne var i den aktiepulje den flinke bankrådgiver havde fået mig ind i, viste det sig, at jeg betalte 0,97 pct af min indbetaling som omkostninger til puljen (banken) inden vi tog fat på det egentlige kurstab.
    Nu køber jeg selv aktierne i et meget langsigtet perspektiv og tager de aktuelle kurstab med oprejst pande. Min strategi er at vælge syv forskellige aktier med et langsigtet potentiale, f.eks. biotek, vindenergi, medicinal eller hvad du tror på. Og lad være med at tjekke kursudviklingen fra dag til dag og lad være med at gamble eller tro at du er klogere end de professionelle investorer. Vær kedelig og snusfornuftig. Spred risikoen og vær tålmodig. Så mener jeg du har rigtig gode muligheder for at slå bankens aktie-obligationspulje. Du starter jo med en fordel på ca. 1 pct.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.