Forvaltningskonto

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89462
    AnonymForfatter

    Min søn har en forvaltningskonto, hvor arven efter hans far er placeret. Pengene på denne konto er snart forsvundet op i den blå luft, da banken dels tager nogle urimeligt høje genyrer, og dels har investeret pengene rimeligt dårligt. Jeg har meget ringe indflydelse på bankens dispositioner, da det er en forvaltningskonto. Findes der en bank i Danmark, hvor man kan have en forvaltningskonto til en rimelig rente, og uden at kontoen bliver rippet i gebyrer? Jeg vil være glad, hvis der er nogen der kan komme men et godt råd, ellers har min søn sikkert tabt hele sin arv inden han bliver 18 år.

    #134806
    AnonymForfatter

    Hej – jeg er journalist og vil gerne i kontakt med dig. Vil du ikke ringe på
    35 20 87 69

    #134808
    AnonymForfatter

    Danske Bank eller Nordea er det absolut bedste bud !

    #143828
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne i kontakt med journalisten 🙂 vedr forvaltningskonto

    #143978
    AnonymForfatter

    Hej

    Ville lige høre om du havde fundet en fornuftig bank til din søns forvaltnings konto.

    Jeg står lidt i samme situation, da jeg skal have oprettet en til min lillesøster.

    Mvh.

    Martin

    #143994
    AnonymForfatter

    Jeg har flyttet min søn penge til Nykredit, da det umiddelbart var det bedste bud. Jeg har dog ikke fundet en rigtig god bank i denne sammenhæng, da renterne under alle omstændigheder er lave, set i lyset af tidshorisonten.

    mvh
    Lise

    #144118
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har i dag snakket med Spar Nord og der siger de 1% rente og 5% i årligt gebyr. men anbefaler statsobligationer som den bedste investering.

    Hvad fik du hos Nykredit, og er de sat i obligationer eller ?

    Mvh.

    Martin

    #144166
    AnonymForfatter

    Jeg mener jeg fik 3 % i Nykredit, men det skal genforhandles her til oktober. 1 % lyder dog af meget lidt. Gebyrerne veksler også meget, og nogle banker tager gebyr af hovedstolen andre af afkast. Det sidste er nok at foretrække.
    Min søns penge står dels på en konto, dels i nogle investeringsbeviser, men det er fordi jeg stadig har en klagesag liggende i Civilstyrelsen over Lån & Spar bank, så jeg kan ikke komme ud af den dårlige placering af pengene før sagen er afgjort.
    Hvis du placerer pengene i obligationer, så vær opmærksom på at de skal placeres i obligationer med udløb, ikke i en investeringsforening af obligationer. Håber det er en hjælp, men du kan sikkert med fordel ringe rundt til forskellige pengeinstitutter for at få oplyst rentesatser og gebyrsatser.
    mvh
    Lise

    #144192
    testForfatter

    det virker helt exorbitant at ta 3% i adminstrations gebyr. Hvad er det de laver ud over at ha pengende stående på en konto? Det burde være en sag for et forbruger magasin

    i realtion til diskusionen om giftemål eller ikke ved samliv bør det nævens at man hvis man er gift kan side i uskiftet bo hvilket jo betyder at man ungår disse forvaltningskontoer. Det er så ikke tilfældet hvis man er skilt på tidspunktet eller aldrig har været gift.

    håber ikke nogen tager den kommentar ilde op

    #144194
    testForfatter

    ps det har det så allerede været

    http://www.dr.dk/DR1/kontant/2009/03/03102750.htm

    beklager hvis jeg har stødt dig med min kommentar om at gifte sig lise, men det var relateret til en tidligere debat og det er et råd jeg giver til alle der køber fast ejedom eller vælger at få børn. Efter at skade er sket virker det så bare som salt i såret. Beklager

    jeg del til fulde din harme over systemet med forvaltnignskontie. Man burde på den type konti give markedets højest indlånrente da de jo er bundet i mange år og man burde ikke ta mere eller andet gebyr ind det der er på en almindeligkonto det vil sige nul.

    #160288
    AnonymForfatter

    Min søn´s far døde i august 2008…….

    Har netop fået en opgørelse for 2009, sikke mange renter 🙂 364,- kr i rente på en arv der beløber sig til 300.000 kr, derfra bliver modregnet 65,- kr i administration!

    Såfremt man selv som formynder kunne vælge pengeinstitut, så havde der jo set helt anderledes ud!?

    #195524
    AnonymForfatter

    Ja, man burde selv kunne vælge. Hvordan er det så i dag. Jeg skal til at vælge imellem de muligheder vi kan vælge imellem i dag o.O fordi min datter har arvet knap 400.00 fra sin far. Er der nogen der ved det? Hilsen Birgitta.

    #195526
    AnonymForfatter

    Her er et link til en redegørelse fra Civilstyrelsen under Justitsministeriet med oplysninger om renter, gebyrer mm. på forvaltningskonti i de banker som kan tilbyde disse konti.

    Bemærk at redegørelsen er fra Juni 2012 og at materialet er indsamlet i løbet af efteråret 2011 og foråret 2012. Satserne kan derfor have ændret sig siden. Der er en sammenfatning og konklusion på side 7-9.

    http://www.justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Pressemeddelelser/pdf/2012/Notat_om_rente-_og_gebyrpolitik.pdf

    #197702
    contraForfatter

    Hvad vel der ske, hvis ikke man sætter pengene ind på en forvaltningskonto, men derimod på en spærret konto med fornuftige renter indtil barnet er fyldt 18 år? Forvaltningskonti er det jo kun af navn men ikke af gavn. Det kan ikke være rigtigt at grådige banker skal have lov til at stjæle og udhule børns arv efter en afdød forælder!

    #197704
    testForfatter

    Contra du ved ikke hvad en foraltningskonto er. Nej an kan ikke bare vælge en spæret konto istedet for. Læs reglerne om det

    http://www.civilstyrelsen.dk/fondskontor/Personret/baandlaeggelse/Formueforvaltning.aspx

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.