4% obligationslån, 30 år

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89453
    AnonymForfatter

    Nogen der tør gætte på hvornår 4% obligationslån kommer op i en fornuftig kurs så man kan omlægge fra sit 7%.. Eller skal man tage et 5% lån her og nu? Og hvad er en fornuftig kurs ca.??

    #134014
    AnonymForfatter

    hej

    Jeg har hørt at det bedst kan betale sig at nedkonvertere, når der er 2 % imellem nuværende og det lån du ønsker. Jeg har spurgt banken om hvornår de mener. Den ene siger næste år og den anden her til sommer. Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvornår.

    #134036
    thsvForfatter

    Ønsker du en fornuftig rente allerede nu, så konverter til F1-lån, hvis dit lån er over 1½ million ellers til F3-lån, hvor renten jo pt. er 3,5% og dermed kendt i 3 år.
    Ønsker du kun fastforrentet lån, så vent til 4% er over kurs 96 (den står i kurs 90,1 hos BRF). Hvor længe, der går ved ingen, ½ år, 1 år eller 2-3 år, se evt. renteudviklingen på BRFs hjemmeside, den lange rente bevægede sig kun langsomt ned til de 4% i 2005, men udsvingene i renterne (obl.kurserne) har jo været absurde det seneste halve år.
    Dem, der iskoldt konverterede deres 4% 2035 el. 2038 i oktober-november har jo skåret op til 18 kurspoint af deres gæld, men sidder selvfølgelig nok med et 7% obl.lån nu.

    #134052
    AnonymForfatter

    når man læser posterne i denne tråd lyder det som om det bare er et spørgsmål om kort tid før 4’eren/30 års bliver fordelagtig så vil lige præcisere – der er ingen garanti for at 4’eren nogensinde når en favorabel kurs…

    #134060
    thsvForfatter

    Det er selvfølgelig rigtigt, men de lave, korte renter tyder på, at den lange rente skal ned, og når 6% obligationen går over kurs 100, så åbner 4% 30 år vel istedet.
    Tror faktisk at mange låntagere kunne have glæde af et 4% 20 års lån, der jo giver et højere afdrag og en kendt, lav rente.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.