Evt. Tvangsauktion nu med tekst ;-)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89447
    AnonymForfatter

    Hejsa alle.

    Jeg er kommet i den uheldige situation (som så mange andre)at min kone og jeg ikke kan komme af med vores sommerhus- Vi bliver, forståligt nok, rykket af dem der har pant i huset og særligt Alm. Brand er særdeles aggressive. De vil selvfølgelig gerne have deres penge hvilket vi udemærket kan forstå og for den sags skyld også gerne ville betale nu og her hvis vi havde dem.

    Nu er det så derude hvor de truer med at gå rettens vej for at få deres penge (det skal lige siges at vi i øjeblikket betaler så vi lige får betalt de renter der er på det der skyldes).

    Hvis det nu skulle gå på tvang er der så nogle regler for hvad det skal/må sælges til ??

    Kan Alm. Brand gøre udlæg i vores “normale" hus som er med vores bank som kreditor og der skyldes naturligt max da det er købt for to ar siden ??

    Kan de tvinge os til at sælge det “normale" hus for at betale dem hvis vi vel og mærket skriver unde på at vi er mere end villige til at betale dem et evt. kalkuleret tab ved nedsat pris på salg eller evt. diff ved et tvangssalg ??

    M

    #133946
    HalliHalloForfatter

    Nøjagtig det samme spørgsmål og problamatik er blevet behandlet og besvaret herinde for nogle måneder siden. Der var spørgsmålet bare om en ekstra bolig og ikke et sommerhus, men svaret er jo det samme.

    Så prøv at søge selv lidt herinde, så har du svaret på dit spørgsmål. Mærkeligt at så mange er interesseret i lige det emne.

    #133948
    AnonymForfatter

    Ja hvorfor mon de er interesseret ???

    Og havde jeg kunne finde noget på emnet havde jeg nok ikke spurgt igen eller ???

    M

    #133952
    HalliHalloForfatter

    Til Pølsen,

    Nu har jeg fundet det til dig, se under MoneyMoneyMoneys indlæg.

    Hvis du havde tastet tvangsauktion ind under søg, så står der faktisk mange gode ting om det du søger.

    #133956
    AnonymForfatter

    Hej

    Trist historie. Gider godt at skrive til dig, da du ikke lyder som en, hvor det bare handler om at ville tørre din gæld af på andre. Men at du bare gerne vil overleve dit nuværende uheldige tidspunkt i dit liv og komme ud på den anden side, som en person, der svarer enhver sit.

    Måske du kan få henstand eller få omlagt et eksisterende lån i sommerhuset, så det bliver afdragsfrit i 10 år, som vist nok er maks. perioden for afdragsfrie lån. Hvis det bliver afdragsfrit, så skal du i det mindste kun betale de løbende omkostninger (fx. renter), der tilskrives undervejs i den aftalte periode.

    Finder du ikke en tilfredsstillende løsning med dine panthavere i sommerhuset, så kan de begære udlæg i dine andre formueaktiver, d.v.s. dit almindelige hus, og du risikerer, at det går på tvangsauktion. Der kan dog ikke begæres udlæg i aktiver, som er, hvad man kalder trangsting, f.eks. et gammelt fjernsyn eller din seng. Men har du malerier af en værdi eller et B&O-fjernsyn af værdi, så kan de blive omfattet af et udlæg og kan risikere at blive tvangssolgt. På en tvangsaution – uanset formueaktivet – så er du ikke sikret nogen mindste pris – det handler om, hvad der bydes ind med. Så prøv at se, om du kan få foretaget en løsning med dine nuværende panthavere – for du riskerer at komme til at stå med en magagæld bagefter.

    Måske du også kan finde et ekstra arbejde? Krisen kradser nu (mange er blivet arbejdsløse) og folk er bange for, hvad der sker, så folk er bange for at købe ting/varer, som er luksusting. Det er et sommrhus jo, så markedet er nok ikke det bedste i øjeblikket. Men ting har det med at vende. Ser man på ca. 1986-1987, 1991, 1998 og 2008, så gik det helt “galt" på ejendomsmarkedet – men de andre år har der jo været “toppe", og det kommer nok også til at ske igen. Men det sker nok først igen om et par år. Så måske du med et ekstrajob kan holde “næsen over vandet" de næste par år. For statistikken tyder jo på, at sådan har det været med “bølgedalene" de sidste 20 år. Jeg kan da kun håbe på, at regeringen vil vedtæge den vækstpakke, der tales så meget om i øjeblikket, og at den vedtagne bankpakke kommer til at virke. Men en effekt ser man desværre ikke med det samme – men der er håb forude.

    Held og lykke.

    MVH/Nuser

    #133958
    AnonymForfatter

    Hej :o)

    Du kan jo også overveje at leje dit sommerhus ud, og derigennem opnå en ekstra indtægt. Der er mange bureauer som er “behjælpelige" med dette, men så tager de selvfølgelig en bid af kagen.

    Du kan også selv finde lejere, men så er mit råd at få hjælp af en revisor til regnskaberne. Vi lejer vores helårshus ud på fuld tid, og de 2500 årligt vi bruger på en revisor har tjent sig ind mange gange.

    Mvh Money3

    #133968
    AnonymForfatter

    Jamen det skal så siges at det bliver lejet ud og den lejeindtægt der er er faldet fra 160.000 det første år til noget der ligner under 100.000 sidste år og det vil sige et pænt fald på 3 år…Det blev købt som en investering og set der fra er det vist det man kalder en dårlig investering…..
    Det med henstanden den går ikke længere…..Det har vi fået og jeg forstår ofr så vidt udemærket at de klapper kassen i….
    Det eneste jeg fisker lidt efter er om de kan komme efter os og gøre indhug i vores helårshus eller tvinge os til at sælge det….
    De skal nok få deres penge, men ikke lige i det tempo som de vil ha…..
    Vi er også villige til at tage det evt tab sommerhuset bliver solgt med, men bare ikke lige de første par måneder….

    M

    #133970
    AnonymForfatter

    Okay – så er der jo ikke meget ekstra at komme efter der.

    Hvis I ikke betaler afdragene kan de i sidste ende komme efter alt hvad I ejer, men gør alt hvad du kan for at det ikke kommer dertil.

    Tag selv kontakt til kreditorerne, før end du ikke betaler.
    Hvis dem jeres budget og forklar dem hvorfor de ikke kan modtage det fulde beløb nu.
    Hvis dem tydeligt at I er villige til at betale, men desværre ikke istand til det p.t.
    Forsøg at indgå frivilligt forlig.
    Gem kopier af al korrespondence – få alle aftaler på skrift.

    Held og lykke

    Hilsen Money3

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.