Vurdering af bolig/realkreditlån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89442
    AnonymForfatter

    Hej,

    Vi har lige købt hus for 2,175.000 kr. Realkreditlån 7%, 1770000 kr, Boliglån på 485.000 kr.

    En ejendomsmægler har vurderet huset til min. 3,000.000 kr og dette fremgår også under beregning af boligpris hos BRFkredit & Realkredit Danmark, der er prisen angivet til 3,800.000 kr ifølge de nyeste tal.

    Hvordan er muligheden for at optage mere i realkreditten og betale boliglånet ud eller delvist ud? Skal man vente til man evt. samtidig kunne omlægge lånet til et 5% lån da kursen er ved at være fornuftig?

    Vi har lige købt huset for 2 måneder siden og har skåret næsten 750.000 kr prisen da sælger SKULLE flytte.

    Vi kan sagtens sidde i det som det er nu.

    #133904
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg vil anbefale Jer at optage et tillægslån som et Flekslån(R) – enten F1 eller F3. Alternativet hertil kan være et Prioritetslån, hvilket dog er mest fordelagtigt, såfremt I har, eller forventer at få, en vis portion indlån.

    Da det er til indfrielse af et Boliglån, som formentlig er væsentligt dyrere en ovennævnte forslag, ville jeg ikke være bekymret for den variable rente.

    Til orientering er renten på et F1-lån i dag 3,74% og på et F3-lån er renten 3,55%. Hertil skal naturligvis lægges administrationsbidraget. Den lavere rente på F3-lånet skyldes, at man forventer faldende renter på kort sigt/i løbet af 2009.

    Lykkedrengen

    #133906
    LMAForfatter

    Det må anses som særdeles usandsynligt, at en kreditforening vil omvurdere ejendommen så markant, så kort tid efter en ren handel. (armslængdeprincippet)

    Det er i den forbindelse ligegyldigt, at du har kunnet foretage beregninger på de respektive institutters hjemmesider.

    #133918
    thsvForfatter

    Hej
    Meget sandsynligt, at 4% snart åbner, vent på den.
    Osse sandsynligt, at I til den tid kan få en vurdering, der er stor nok til at det hele kan omlægges til realkredit.
    I har sikkert gjort et godt køb, da I er rustet til de 20% prisfald, der forventes.

    #133926
    AnonymForfatter

    Personligt tror jeg ikke på, at der åbner en 30-årig 4% obligation indenfor den nærmeste fremtid. Forventningen blandt mange er, at renten på de lange obligationer vil være stort set uændrede på et års sigt.

    Ovennævnte fordi at de lange renter ikke er så følsomme overfor de lempelser i pengepolitikken som vi ser lige nu. Disse påvirker de korte renter mere, og dermed Flekslån(R).

    Lykkedrengen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.