lån i hus ?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89439
    AnonymForfatter

    Jeg har lige købt hus og har lånt de 80% kredit og de sidste 15% af banken resten betalt selv.

    jeg ved jeg kommer til at have ca. 200 tkr. her om 2 års tid. vil det bedste være lave make over på huset få værdien op låne i kredit i huset op til 80% igen og betale bank lånet af??

    For kan ikke liden tanken at jeg skal betale næsten dobbelt så meget som jeg har lånt af banken.. :S

    #133876
    AnonymForfatter

    Det klogeste, hvis man KUN kigger på renter, er vel at indfri banklånet. Men så er pengene selvfølgelig også “væk". Men det vil jo svare til, at du får en indlånsrente svarende til renten på dit Boliglån.

    Alternativt kan du omlægge Boliglånet til en Boligkredit, som du så kan “fylde op". På den måde vil du spare renterne, men fortsat have rådighed over pengene, og kun betale renter af det du hæver.

    Du kan også, som du selv nævner, renovere huset, og få en ny vurdering fra kreditforeningen. Det er blot langt fra sikkert, at du får alle dine penge igen, da en renovering for 200.000 kr. ofte ikke er 200.000 kr. værd. Slet ikke i disse krisetider.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.