Er ved at være træt af eik banken

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • MaForfatter
    Indlæg
  • #89434
    MaForfatter

    Har været kunde hos dem i 6 år.
    De første 4/ 5 år var de billigste i dk….
    Det er de ikke mere siden de har fået nye ejere.
    De havde en rigtig god kurs til udenlandske valutaer…. det har de ikke mere.
    Man kunne bruge sit visakort gebyrfrit i uldlandet. Det kan man ikke mere (men man kan få kortet uden årligt gebyr… hvilket kompenserer lidt).
    Da finanskrisen kom, forhøjede de renten med 0.90% (plus de almindelige renteforhøjelse of course). Men de er edderme sløve med at sætte renten ned igen…. f.eks. har de ikke engang meddelt om de vil følge nat.bankens sidste rentenedsættelse fra sidste uge….
    Så den reklame med “mere til kunderne, og mindre til banken" er vist ikke helt rigtigt.
    Flere andre banker er meget billigere (mindst 1% billiger), og jeg skifter snart bank

    #133810
    AnonymForfatter

    Jeg er enig…..det irriterer mig at de ikke melder ud mht. renten. Jeg forventer naturligvis at de følger rentenedsættelsen med 0,75%. Vi har et Bolig Maxrente lån med 5,5% i Max. rente og renten er p.t. 5,6%, så med nedsættelsen skal vi ned på 4,85% og jeg bliver meget negativ hvis de prøver at score bare såmeget som 0,0001% når de nu lige i Dec. har hævet deres rentespænd med hele 0,5% og dermed scorede hele Nationalbankens sidste nedsættelse til min store foragtelse!!! 0,25% rentespænd forøgelse havde været rigeleigt.
    Vi har en stærk økonomi – heldigvis – men jeg føler at vi behandles som om der er farer på færde….!!

    Jeg er lidt ligeglad med at de har sat nogle gebyrer i udlandet etc. da jeg anser det for “peanuts" – selvom det selvfølgelig samlet set gør dem til en ringere bank.

    Men renten SKAL de følge op/ned til punkt og prikke, fordi dét er til gengæld ikke “peanuts" på et lån på 2 mill. om renten er 0,75% mere eller mindre. Det er tusindevis af kroner!

    Jeg må sige at jeg er i samme båd som mange andre der savner Skandiabanken som man kunne regne med og som man vidste hvor man havde og hvergang der var en rentestigning/nedsættelse vidste man at de fulgte med op/ned.
    Men omvendt er et heller ikke til at sige hvordan Skandiabanken ville have reageret i et marked som dette p.t.

    Jeg kigger p.t. på Basisbank og BRF bank som alternativer – evt. i kombination med hinanden eller EIK Bank. Det bare surt når det ellers har kørt så godt.

    MVH PeterA

    #133814
    AnonymForfatter

    citat PeterA: “0,25% rentespænd forøgelse havde været rigeleigt."

    du skulle da have sendt dine udregninger og kalkuler ind til dem så Eik Bank kunne have set lyset ligesom du har… de burde kun have hævet den 0,25%… det ville de da have været glade for at vide!

    jeg forstår ikke den opfattelse at bankerne garanteret ELSKER at hæve renten.. mon ikke de fleste banker drømmer om at have den mest konkurrencedygtige rente og derved vinde markedsandele og skabe tilfredse kunder i forhold til det modsatte..?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.