lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89423
    AnonymForfatter

    jeg vil gerne købe et bageri/bolig men det næmt at lån penge til det jeg skal ud at lån 3 mio men bank sige nej jeg synde de tør ikke meget i 2008/2009 med at lån penge ud jeg kun betale 15000-30000 kr hver mdr i 20 år

    #133746
    AnonymForfatter

    Hvis du allerede har talt med din egen bank – så vil en anden bank nok også sige nej. Du kan dog prøve at høre en anden bank.

    Har du budget mv. og en god plan for bageriet? Ellers vil jeg foreslå at du taler med en revisor som nok ville kunne give dig noget sparring og hjælpe dig med at skabe et overblik om din plan er ok og i så fald vejlede dig om hvad for noget materiale du skal lave for at få en bank i tale. Men det koster nok lidt.

    Jeg vil tro du får svært ved at få et svar du kan bruge til noget her på sitet da der er så mange forhold man skal være opmærksom på når man køber sin virksomhed.

    #133758
    AnonymForfatter

    jeg skal til revisor den 26/01-2006
    bageri omsæting er på nu 6,8 mio +mons det kan dem har bageri nu
    de har ikke lyst meger til at køre bageri kan nu køb for 2,5 mio +500000 kr at begynde med skam ikke er en kan hjælpe mig med 3 mio kr vi kan betale 30000 kr pr mdr
    har tale med min bank vil bare ikke når
    jeg har også tale med anden bank det vil godt men jeg skal føst ud af rki så vil godt lån mig penge til dette her med et kom-i-gang-lån

    #133760
    AnonymForfatter

    Sæt dig lige ned 5 min..! :o)

    Er du registret som dårlig betaler er der no go med at låne penge!
    bagerier, resturationer, bowlingcentre og flere andre firmaer er umulige at låne penge til hvis ikke du har penge på bank bogen!

    et par år mere på arbejdsmarkedet og du kan stå bedre stillet…

    #133762
    AnonymForfatter

    de kan jeg ikke det lukke til sommer så det skal ske nu

    #133774
    LMAForfatter

    Din “skrift" er meget svær og forstå, men jeg prøver alligevel og svare.

    Køb af bageri til 2,5 mio.kr. + driftskredit tkr. 500 syntes af meget hvis din opsparing udgør kroner 0. Dette vil være udgangspunktet uanset hvilken bank du spørger.

    Sælger af bageriet har en interesse i og sælge bageriet som en “going-koncern", idet prisen derved vil være højere. Derfor har bagermesteren ingen interesse i og lukke bageriet uden og sælge dette, hvorfor bagermesteren formodentlig er interesset i og hjælpe salget på vej. Dette kan ske ved hjælp af sælgerfinansiering med indbygget tilbagetrædelseserklæring.

    F.eks. kunne bagermesteren finansiere 1 mio.kr., hvorefter dit kapitalbehov alene udgør 1,5 mio.kr. + tkr. 500.

    Hvad angår de tkr. 500, hvordan er de fremkommmet? Er der udfærdiget likviditetsbudget, eller er tallet bare et kvalificeret gæt?

    Hvad angår købsprisen på 2,5 mio.kr., den syntes ligeledes høj? Hvad er indtjeningen i bageriet, og hvor mange skal leve af denne indtjening? Kun dig, eller dig + mand/kone?

    Din personlige jobsituation er også interessant, arbejder du idag i det omtalte bageri, eller kommer du udefra? (MBO eller MBI?) Og er du overhovedet bager? Har du kendskab til økonomi, regnskab, bogføring og momsregnskab? -> og på hvilket niveau?

    Hvis du ikke som MINIMUM har overvejet og taget stilling ovenstående, ville jeg anse din henvendelse som useriøs!

    #133776
    LMAForfatter

    Hov – jeg havde ikke set du var i rki.

    Drop du blot dine planer straks.

    #133778
    AnonymForfatter

    hvem kan lån mig 2 mio kr til det bageri det lukke i går søndag
    10 år 25000 kr pr mdr

    #133820
    thsvForfatter

    Nok, ingen!
    Med et tinglyst gældspantebrev på 2 mill., svarer det til en forrentning på ca. 8,33% for en meget risikabel investering.

    #133826
    AnonymForfatter

    hvor er det dem har omsæting på 6,8 mio+ mons

    #133832
    AnonymForfatter

    En høj omsætning er ikke lig med et overskud – der findes sakm også virksomheder der har omsætninger i milliardklassen som kører med underskud.

    Før du gør dig nogle forhåbninger om at låne til en virksomhed kan du med fordel sætte dit lidt ind i lidt basal virksomhedsøkonomi.

    Bortset fra det så får du under ingen omstændigheder lov til at låne et beløb i den størrelsesorden uden at du har vist at du har evnen og viljen til selv at løbe en del af risikoen – med andre at komme med en egenbetaling til virksomhedens start. I disse tider vil en egenbetaling/indskud på 15-20% ikke være et urealistisk krav. Så medmindre du har 300.000-400.000 kr. skal du nok ikke forvente at du kan låne pengene nogensom helst steder.

    /Michael

    #133834
    LMAForfatter

    Lad nu være med og snak så meget om den omsætning!

    Den er fuldstændig ligegyldig!

    Det vigtige er din økonomi og DIG. RKI – og sikkert ude af stand til og drive en virksomhed. Du kan jo ikke engang drive din egen private økonomi!

    At dine indlæg samtidig er dårligt formulerede, hjælper heller ikke på dine muligheder.

    Så drop du blot dine indlæg i dette forum – det er jo ikke et formidlingssted mellem naive udlånere og talentløse iværksættere.

    #133842
    AnonymForfatter

    godt jeg lån anden sted for sådan pis vil jeg ikke høre BANK I DAG KAN IKKE SKID

    #133858
    AnonymForfatter

    Øh?

    Som sagt:
    – sæt dig ind i en virksomhedsøkonomi, der findes andre nøgletal end omsætning
    – kom selv med 15/20% af investeringen

    Held og lykke!

    Vh. Michael

    #133862
    MichaelForfatter

    Nå? Og hvor skulle det så være? Et kviklån i Handelsfinans?

    En person med rod i sin personlige økonomi kan NATURLIGVIS ikke låne 3 mill. At forestille sig noget som helst andet er da ren utopi.

    PS: B&O havde en omsætning på 1,5 milliard, men kører med dundrende underskud. Så hvor er det du vil hen med den omsætningssnak?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.