flekslån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89422
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Er der nogen herinde som kan fortælle mig ulempen ved at tage flekslån. Pt. har jeg et fastforrentet lån 6% over 30 år. Imidlertid har jeg lige fået regnet på, at ved at tage 2 flekslån, et skal være etårligt og det andet toårigt. Jeg skulle kunne få en besparelse på 19.000 kr. årligt netto.

    Jeg ved at renten kan være steget noget, når jeg atter skal forny lånet. Er renten pt. ikke nedsat “kunstigt" og måske kun for en tid, for at vi skal få lyst til at bruge penge i denne krisetid.

    Er der ikke noget der hedder lån (flekslån) med renteloft? Mener der skulle være sådan noget.

    Tak fordi i gad læse mit indlæg og håber der er en klog en, der kan besvare mit indlæg

    #133768
    thsvForfatter

    Glem alt om Renteloft og Flexgaranti-lån!
    Kursen er for dårlig og renten for høj, så er dit nuværende 6% lån bedre.

    Jeg ville nok omlægge til F3 eller F5 i dit tilfælde, da renten så er kandt i 3 eller 5 år.

    Alternativt kan der omlægges til et 20-årigt lån, der er dog ingen der endnu tilbyder det i 4%, så skal du ned i 15 år = højt afdrag.

    #133796
    AnonymForfatter

    hej igen

    Jeg siger dig tak fordi du gad at svare på mit spørgsmål. Det giver stof til eftertanke.

    vh. Henny

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.